Inlägg från: Anonym (Lineeyes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lineeyes)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Anonym (Endo) skrev 2024-09-21 11:29:54 följande:

Vad tror ni om detta från apotek hjärtat?
    även lagt upp i grupp på FB men här vet jag att det också finns veteraner, om än att kvaliten på bilderna blir sämre här, haha!
    ska iväg och köpa andra tester under dagen också, men hur skulle ni tolka detta?

Ska strecket vara sådär snett? Ser helt klart ett streck men ska det vara där det är? Har ingen erfarenhet från hjärtats egna tester därav min fråga. Är det på rätt ställe säger jag positivt!
  • Anonym (Lineeyes)
    Josefin3lundgr3n skrev 2024-10-03 11:39:03 följande:

Är någon fortfarande aktiv här? Jag är ny här. Kan någon hjälpa mig att tyda? Är jag gravid! Strecket vid T är jätte starkt men inte strecket vid C? Jag blir förvirrad. Snälla, kan någon svara om du ser derra! 

Dök strecket upp under avläsningstiden? I sådana fall vågar jag mig på ett grattis 👍 
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (38nr2) skrev 2024-09-28 21:46:00 följande:

Hej,
    Hade ägglossning den 16:e september (verifierat med ÄL-stickor). Testade nu igår på ÄL+11 och BIM -5 och fick då detta resultat. Det är graviditetskollens egna tester som inte är såna tidiga.

Jag tycker mig se ett litet mycket tunt streck, men kan vara en skugga kanske?

Glad i hågen att det kanske var ett tunt streck igår testade jag imorse med morgonurin med samma tester. Men här ser jag inte ett skvatt. (alltså ÄL+12 och BIM-4).

Jag har så mycket symptom från cirka onsdags: illamående, ingen matlust, mycket yr, blödande tandkött, "prickar" på bröstvårtorna samt att bröstvårtorna blivit mer lila. Har lätt molvärk sedan i tisdags-onsdags men inte som mensvärk, mer som att det drar i livmodern.

Är det möjligt att jag fortfarande kan vara gravid trots dessa konstiga tester? Är beredd att äta upp min handväska om jag inte är gravid trots dessa starka symptom.

Tacksam för alla synpunkter!

Har du ätit upp din handväska än?😂
  • Anonym (Lineeyes)
    Josefin3lundgr3n skrev 2024-10-03 13:20:46 följande:
    Men jag har aldrig tagit saliv test förut, visste inte att det fanns men det var det enda dom hade inne på mitt apotek jag var till.. Samtidigt så tänker jag att gravid strecket är starkt, och kontroll strecket är svagt och det är det som gör mig osäker. 
    Kan heller inte uttala mig om salivtest, mer än att de ger utslag vid bim och inte typ 6 dagar innan som vissa andra vilket betyder att du (när du får tag på ett) kan ta ett vanligt gravtest.

Tycker inte det borde vara "falskt" när det är så tydligt.
  • Anonym (Lineeyes)
    Söderloppan skrev 2024-10-06 09:46:12 följande:

Ja tyvärr får du nog äta upp handväskan för imorse var det blankt! Så trött på detta nu (försökt i 1.5 år och blivit gravid och fått missfall 1 gång på den tiden). Och trodde verkligen jag var gravid den här gången! Men men nya tag nästa månad Skrikandes

Nej 💔
  • Anonym (Lineeyes)
    fiigggy skrev 2024-10-10 15:58:49 följande:

Gjorde ett ägglossningstest då jag inte hade nått graviditetstest hemma. Är på ruvardag 5 efter min återföring av fryst embryo. Måste kontrollsstrecket vara lika mörkt som det vanliga strecket? Kan jag lita på att jag är gravid verkligen?

Hej! Det är inget positivt ägglossningstest. Om man är gravid ska man ha fullt utslag på ett ägglossningstest om jag förstått det rätt. Du är ju förvisso tidigt i cykeln, men jag har själv fått det du visar helt utan varken graviditet eller ägglossning. Dessutom ska man helst inte plocka ut och "kolla" på det som är innanför på dessa då de kan vara missvisande utan endast på på digitalt resultat. Jag hade glad gubbe och ändå inte 2 starka streck senast.
  • Anonym (Lineeyes)

Hej hopp! Nu är jag tillbaks! Vad sägs om detta test?
    Tog 2 samtidigt, ett från rfsu och detta från gravidkollen. Har läst mycket negativt om gravidkollens test nu i efterhand. Har någon här erfarenhet av dessa? 

Är på äl+8 idag, bekräftad äl med tempning och ägglossning.

• Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-10-15 08:31:30 följande:

Vad tror ni om detta? Det är super super svagt. Tog ett i lördags o det var tokblankt. Hade missfall för ca en månad sen o ja jag har fått blanka tester efter missfallFlört Så jag vet inte alls när bim är.. Fick ett starkt hugg i livmodern för 8 dagar sen, funderar på om det kan ha varit ett ägg som släppt?! 

Jag ser absolut ett streck där strecket ska vara! Är det starkare idag?
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-31 08:02:33 följande:

Ser ni något? Tycker mig ana en svag skugga ☺️

Svårt att avgöra om det är en färgad skugga eller om det bara är den vita linjen där färgen skall samlas som skapar en illusion för ögat. Testa igen imorgonbitti!
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Undrande.) skrev 2024-11-07 09:23:49 följande:

Hej på er! En fundering.. är det någon som sett ett spökstreck på genomlysning? Jag ser ett svaaagt streck som jag tänkte var spök/inbillning men det syns när man lyser igenom testet. Någon som haft så som det ?konstaterats? att det var spök eller sen fått bekräftat med positivt test senare? :) bara nyfiken. Jag vet att man inte ska mixtra med bilder, lysa osv. har tagit oändligt med tester och vet hur det ska se ut när det är positivt. har 2 barn sen innan+flera graviditeter. Så har du bara åsikter behöver du inte kommentera. Svara gärna på frågan om du upplevt detta. :)

Hej!
    Om jag minns rätt ska man inte kunna se just spökstreck mot en lampa, utan då ska det tidigare strecket försvinna. Men, man kan få ett svagt streck och sedan kommer mensen (kemisk graviditet). Så det är mycket som spelar in egentligen. Jag själv testar ju som en galning runt bim men det är ju helt klart bättre att vänta tills bim-dagen egentligen och då ta ett digitalt men det vet du säkert redan 😂 
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2024-11-08 18:50:30 följande:

Jag hade missfall i somras och försökt sedan dess igen. 
    Men nu fick jag detta på ett testa tidigt innan tiden hade gått 5 min och det står kvar efter 1 timme med.  Kan jag räkna mig som gravid eller kan testa tidigt vara fel?

Svårt att se, är det ett torkstreck? Är det ett brett streck eller en linje? 🙂
  • Anonym (Lineeyes)
    Anonym (Osäker kvinna) skrev 2024-11-09 07:16:01 följande:
    Det var samma typ av streck från att jag la ner den tills kvällen.

Tog ett nytt nu på morgonen som ser ut så här 2 min efter jag lagt den på rakt underlag
    Jag måste ändå säga att det ser positivt ut, men jag hade testat med ett annat märke för att bekräfta. Typ rfsu testa tidigt eller så!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester