• Vindruvan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

suss85 skrev 2011-10-14 12:48:00 följande:
    Dessa test använder jag.. har inte listat ut om dom är så känsliga som 10 mlu..
    men hur skulle ni då dolka om det ena dagen finns ett synbart rosa streck och andra dagen ser det blankt ut,,, men det är riktiga skit stickor det där för dom är riktigt repiga där färgstrecket ska vara! 
    Är det sant? För jag testade igår pos på CB, finns bilder upplagda här. Men idag med rfsu som är extra känsligt fick jag neg?? Förstår ingenting, gravid elr inte?
  • Vindruvan
    Myhnona skrev 2011-10-14 13:11:47 följande:
    Tyvärr kan CB ge positiva streck som inte är positiva, har varit med om det flertalet gånger. Det krävs nästan alltid att strecket är färgat jämnt över hela strecket, är det starkare åt ena hållet och svagare åt det andra så är det många gånger ett falskt plus tyvärr.

Såhär såg mitt cb ut!:/ Vad tror du??
  • Vindruvan
    Myhnona skrev 2011-10-14 13:21:38 följande:
    Jag kan bara gå efter egen erfarenhet och jag har haft så fast starkare och inte varit gravid, men jag vet också dem som har haft så och varit gravida. Dock skall man gå efter att strecket skall ha en jämn färg, så mitt tips är att testa igen i morgon. Håller tummarna och hoppas att du får en fint plus.
    Tack för hjälpen! Får göra så... väntar kanske ca 2 dagar och tar ett nytt=)
  • Vindruvan
    Fröken Smilla skrev 2011-10-15 19:08:32 följande:
    Åh här är ju en hel tråd full av experter! Vill ni titta på testet jag gjorde imorse:

Och med lite kontrast (är inte så bra på det):

Man ser ett streck "live" men frågan är om det var tillräckligt brett för att vara giltigt?
    Jag tog ett test nu ikväll, som blev neg men det kan ju ha med urinen att göra...
    Jag ser ett svagt streck!
  • Vindruvan
    Fröken Smilla skrev 2011-10-15 19:13:47 följande:
    Ja Vindruvan, ett streck var det definitivt. Känner du till något om att teststrecken måste vara lika tjocka som kontrollstrecket? Det minns jag inte om det var nämligen.
    jag vet inte, det jag kan tyda ifrån din bild är ett ljusblått svagt streck. MEn det är svårt att se hur tjockt det är... Ska du testa mer?
  • Vindruvan
    Fröken Smilla skrev 2011-10-15 19:20:32 följande:
    Ja jag ska testa med morgonurinen imorgon bitti

TACK för att ni ville kolla! Jag blev lite nere när någon påpekade att strecket ska vara lika tjockt som kontrollstrecket.
    Spännande! Lägg in testet här då=)
  • Vindruvan

För två dagar sedan tog jag det här testet:

nästa dag testade jag med rfsu, som visade neg...

Idag testade jag igen med cb och fick det här resultatet:

Vet inte vad jag ska tro....

Obestämd

• Vindruvan
    kotte1 skrev 2011-10-16 11:23:45 följande:
    jag tycker det ser positivt ut.. håller tummarna för att det är ett Plus kram!

Borde det inte blivit starkare? Vill inte förvänta mig för mycket..:/

Tack!

• Vindruvan
    Lövet22 skrev 2011-10-16 11:27:10 följande:
    Vad tråkigt att det inte ökat mer, det borde det ha gjort. Ta ett test igen om 2 dagar o se om det är starkare. Lycka till
    Ja, jag tycker det också är lite märkligt! Man vet inte vad amns ak tror. Får väl fortsätta testa antar jag...=) Tack!
  • Vindruvan
    kotte1 skrev 2011-10-16 11:32:50 följande:
    du kanske ökar å¨hcg lite saktare.. jag tror det är individuellt..
    en del får ju aldrig starka pos test.. och en del är gravida och plussar 
    starkt jättesent.. men ta ett nytt om några dagar..
    sen är det svårt tycker jag att se på bilden för den är rätt liten...
    skulle du kunna göra den lite större?

Ja, det är ju en möjlighet att det är så, det visar ett streck iaf och det är bättre än om det vore neg.

Jag kan göra bilderna större, ska se!

• Vindruvan
    kotte1 skrev 2011-10-16 11:47:56 följande:
    nu ser man ju ett klart Plus jag smyger in ett litet grattis!
    Tack kotte! Hoppas på att det är ett Plus och att det snart blir ett starkare sådant... för det borde det väl bli? elr?
  • Vindruvan
    kotte1 skrev 2011-10-16 11:49:51 följande:
    jag fixa till den lite.. det syns ju jätteväl tycker jag Skrattande
    Åh tack! Vad duktig du är, nu syns det tydligare=)Solig
  • Vindruvan
    Lövet22 skrev 2011-10-16 11:52:52 följande:
    Ibland ökar hcg långsamt, men jag tycker nästan att det blivit svagare testet sen sist. Jag skulle inte ropa Hurra innan jag tagit ett test till om nån dag. Tyvärr.
    Nej, jag förstår... Jag törs heller inte hoppas. Får vänta någon dag till och testa. Det är så jobbigt att vänta bara...=)
  • Vindruvan
    kotte1 skrev 2011-10-16 11:54:22 följande:
    ja visst gör det.. men om tvivlet finns kvar kan du ju ta ett till om nån dag eller så...
    men jag tror du plussat ialla fall Solig
    Jag tror jag testar om två dagar igen!=)
  • Vindruvan
    kotte1 skrev 2011-10-16 11:58:18 följande:
    Lycka till!!
  • Vindruvan
    sweasmamma skrev 2011-10-16 13:21:56 följande:
    det är ju brett ,ser ut som ett pos!!!
    hoppas hoppas!Solig
  • Vindruvan

Nu har jag testat mig igen, skulle vänta två dagar sa jag, men det gick inte så bra... haha:) Förut har jag gjort cb test men idag gjorde jag med rfsu:

• Vindruvan
    fashionista skrev 2011-10-17 12:33:47 följande:
    Jag tror inte de där är spök lilaemma. Ser rött ut i mobilen!

Vindruvan; ser onekligen positivt ut men vad har du gjort med testet? Massakerat det? ;)
    Ja!Solig nej, det var så när jag tog ut det från förpackningen:D
  • Vindruvan
    kanske 4a skrev 2011-10-17 12:41:51 följande:
    Vindruvan: Det är helt klart ett streck om än svagt.

lilaemma: Är du säker på spök? Ser ju riktigt ut. Mitt var bara som ett pennsträck, som spökstrecken på CB ser ut. Men inte ens sådana har jag fått förut :) 
    Vad härligt!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester