• Myhnona

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sweetii skrev 2011-10-11 09:32:02 följande:
    Plus eller spöksträck? Visade efter ca 1 minut..

Lite grynig bild så det är svårt att se men jag tycks kunna ana något men är det jätte svagt så tycker jag alltid att det är svårt att säga om det rosa/rött eller grått.
  • Myhnona
    LillSnurr82 skrev 2011-10-11 09:36:35 följande:
    Myhnona tycker mig se ett plus, men vet ej om det är färg eller inte :/
    Nej jag vet inte heller det, det är för svagt för att kunna urskilja känner jag men jag får testa nytt i morgon och se om det är någon skillnad då. :)
  • Myhnona
    Lufsan skrev 2011-10-11 11:26:20 följande:

På dom här då?

Ja, jag ser något.
  • Myhnona
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 14:40:56 följande:
    och här är den

Tid efter befruktning -

Hcg halt

0-1 veckor 40 - 300 1-2 veckor 500 - 6 000 3-4 veckor 5 000 - 200 000 1-2 mån 10 000 - 100 000 2-3 mån 3 000 - 50 000 2 trimestern 1 000 - 50 000 3 trimestern <5 Icke gravida kvinnor <9,5

vilket skulle kunna förklara att en del får svaga plus med de extra känsliga testen (som ju ligger på 10) om man kan ha upp till 9,5 som icke gravid
    Tack, där fick jag svaret på varför jag alltid har fått "spökstreck" tidigare när jag bara har testat med extra känsliga, de är farliga de testen.
  • Myhnona

Så kan det vara, jag har mycket hormoner har läkaren sagt. Men så slutade jag använda de med 10 i känslighet för ett bra tag sedan, kändes helt värdelösa och nu vet jag ju varför.

• Myhnona

Hur är det egentligen, jag använder mig av testlagret stickor och får svaga plus som är svåra att tyda färgen på men de syns vid genomlysning, vad tror ni?

• Myhnona

Och så en fråga till, är det vanligt att man får smala ljusrosa streck där teststrecket är? Jag har fått det nu på morgonen, jag använder mig av testlagret. Vet att det skall vara brett för att vara giltigt så jag ser det som negativt, men varför ett smalt rosa streck för?

• Myhnona
    sweasmamma skrev 2011-10-12 09:47:50 följande:
    bild =)
    Dottern har gömt min mobil, hittar inte den just nu så jag kan inte knäppa bild.
  • Myhnona

Jaha, nu har jag hittat mobilen och därmed kunnat ta en bild men är ännu mer fundersam nu när testet har torkat. Nu har strecket flyttat sig ut mot vänster, där det absolut INTE skall vara. Jag har enbart hört gott om Testlagrets gravtester, att de aldrig visar fel, man får aldrig spökstreck och så vidare men nu börjar jag undra. Det streck ni ser till vänster, precis efter uppsugningsdelen satt tidigare där teststrecket skall sitta, fast det var lika smalt då så jag vet ju att det är ogilitigt men ändå, så jäkla frustrerande! Skrikandes

• Myhnona
    alexander2011 skrev 2011-10-12 10:58:02 följande:
    det är negativt tyvärr, sträcket ska vara närmare kontrollsträcket
    Jo men det vet jag att det är, blir bara fundersam över varför det blir så.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester