• Myhnona

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

En liten fråga.

När är det tidigaste någon här har plussat med testlagret?

• Myhnona
    Lufsan skrev 2011-10-10 12:29:07 följande:
    har hört om BIM-8. 
    Ok men då måste det ha varit jätte svagt, jag vet inte riktigt när jag hade äl men jag gissar att jag är kring äl+6, bim-8. Tog ett test i morse och jag tycker mig kunna urskilja något men det är super svagt och svårt att säga vilken färg det är.

Saken är den att jag har ett illamående som blir bättre när jag äter, kissar ofta (fastän jag knappt druckit något) och har molvärk både kring äggstockarna och i svanken.
  • Myhnona
    linnsi skrev 2011-10-10 14:08:08 följande:
    Har haft väääldigt tydliga (och TIDIGA) symtom som absolut inte varit inbillning. Väldigt trött, yr och illamående. Brösten gör jätteont och jag kissar hela tiden. Började runt bim-7.

Tusen tack för övrigt :D 
    När kom ditt illamående? Jag är kring bim-8 i dag och jag vaknade med ett sjuhelsicke till illamående, har även en yrsel som kommer och går sedan i går och jag kissar jätte ofta sett till att jag inte druckit så mycket.
  • Myhnona
    Peggys skrev 2011-10-10 15:19:49 följande:
    nu har jag börjat få lite hopp, måste springa å kissa i ett och kommer ihåg att när jag var gravid med sonen så var det ungefär vid den här tidpunkten som det började då med...  men en vecka kvar till bim så väntar några dagar tills jag tar ett test...
    Jag har samma här, ca 1 vecka kvar till bim och springer på toaletten hela tiden sedan i går kväll.
  • Myhnona
    linnsi skrev 2011-10-10 15:30:14 följande:
    Illamåendet kom för några dagar sen, bim-5 kanske. Men då håller det i sig hela dagarna också. Innan så kunde det vara på morgonen och när jag åkte bil bara. Men jag la inte märke till det innan det började hålla i sig dygnet runt. Sitter här och mår så illa så jag tror jag spyr nu :(
    I see, testa ät lite citrusfrukter, det funkar alltid när jag mår illa.
  • Myhnona
    Lufsan skrev 2011-10-10 15:35:39 följande:
    salta kex köpte sambon med sig hem i helgen, båda förpackninarna fick åt på rekordtid ska jag säga och illamåendet blev bättre, ett litet tips från mig med. 
    Ja, salta kex hjälper också, fick äta två st i morse för att mota bort illamående när jag vaknade. Jobbigt när man vaknar av att man mår illa.
  • Myhnona
    Lufsan skrev 2011-10-10 15:36:56 följande:
    ÖÖÖh..... tjejer.... nu när testet torkat syns ett tjockt ljusrosastreck... Vad ska man tro om det? 
    Man skall ju inte titta på testen efter den angivna tiden men rosa skall det ju också bara bli om man har hcg i kroppen, borde blivit grått om du inte är gravid.
  • Myhnona

Vaknade halv 4, kissnödig som bara den och kunde inte låta bli att ta ett test fastän det är på tok för tidigt. Fick ett superduper svagt streck, syns knappt på bild. Nu kan jag inte somna om pga. illamående och halsbränna.

• Myhnona
    LillSnurr82 skrev 2011-10-11 08:03:33 följande:
    Myhnona: ser att du lagt testet på toa papper? Det ska du inte göra! Då suger pappret åt sig urinet i stället. Lägg testet på yta som inte suger åt sig vätska.
    Jaha det visste jag inte, jag tog fotot inom 10 minuter så det hade inte torkat men pappret var torrt efteråt.
  • Myhnona

Att det skall vara så jädrans svårt att hålla sig borta från testerna. Ser ni det? Knappt att jag ser det på bild men det syns lättare irl, men det är svårt att säga om det är färglöst eller inte.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester