• 7feb

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Håller tummarna Slemtorsk. Jag vaknade på fredagen rd 4 och hade sjukt ont i magen. Testade neg Tog ett nytt test på lördagen som var svagt men tydligt plus rd 5 sen på måndagen tog jag digitalt mitt på eftermiddagen som visade gravid.

• 7feb

Slemtorsk det där ser välldigt lovande ut, såg så mina ut ochjag är i v18 nu

• 7feb

Fast jag har blivit gravid spontant och fått mf pga min kropp inte producerar nog med progesteron. Hoppas du får ro i kroppen snart Slemorsk oavsett resultat.

• 7feb

Knasten83 skrev 2012-01-02 21:01:56 följande: Hittade detta om ÄL: "Om man har problem med produktionen av östrogen så kan det vara så låg nivå av det att hormonet LH aldrig tillverkas i nån hög grad. Det gör att både ÄL och stegring uteblir. Rätt vanligt om man nyligen har slutat med hormonpreventivmedel och kroppen ännu inte stabiliserat sin egen hormonproduktion. Alltså:      Utebliven ÄL men hög LH-produktion = stegring. Utebliven ÄL och låg LH-produktion = ingen stegring."   Måste bara säga att för min del så var det så att jag fick äl utslag på stickor men mina ägg var för dåliga eller omogna för att kunna bli gravida, vi gjorde tillslut IVF.

• 7feb

Sorry det blir så kluddigt att kopiera på Ipaden men jag har kopierat knasten? Mina orde är drakars två raderna

• 7feb

Fast jag måste inflika, jag åt bisolvon flera månader utan resultat och efter IVF utredningen visade det sig att jag inte producerar LH hormon vilket får slemhonnorna att tjockna så ägget kan fästa, jag hade med andra ord FÖRVÄRRAT situationen för oss. Håller tummarna för er alla

• 7feb

Följer er längtan i tråden och var med och testade 2011 tills jag blev gravid via IVF, och jag måste vidarebefordra det som vår klinik sa om stress och slappna av. Om du är så stressad att din mens påverkas påverkar det chanserna att bli gravid men INTE i något annat fall!!! Jag hade ångest i år för att jag " bara inte kunde slappna av"

Det var så skönt att veta att jag inte kunde påverka att jag inte blev gravid och det provocerar mig så mycket även om det är välmenande med just den typ av tips och kommentar.

Slappna av och njut, bli gladare men det kvittar huruvida du blir gravid. All lycka till er alla

• 7feb

Snobben- jag plussade på ruvardag 5(!) så jag kan utan tvekan ropa grattis till dig!!!!

• 7feb

Plopp

Läste vad du skrev om missfall om att det är kroppens sätt att säga att något är fel.

Tyvärr stämmer inte det. Jag har så dåligt med LH hormon att friska befruktade ägg lossnar och blir mf.

• 7feb
    7feb skrev 2014-06-05 21:35:54 följande:
    Vad tror ni?

Hur får jag upp bilden?
  • 7feb

Mytime,

Inget funkade för oss heller. Men det är stor skillnad på stimulering och ivf. Första Ivf försöket blev ett barn och två år senare är jag spontant gravid i v.32

Styrka till er

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester