• Lindis1974

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag har alltid fått positiva ÄL test de 4 ggr jag varit gravid. Då använt CB s test bara för att kolla om det stämmer att det blir så.

• Lindis1974

Slemtorsk; Jag tycker det är väldigt vanligt att ÄL test blir positiva vid graviditet. Det står ju t o m i instruktionerna.
    Vad menar du med att det är lustigt att så många plötsligt haft det? Ska man hitta på och säga att man inte fått det ? ;)

• Lindis1974

På mens har jag aldrig fått utslag. Kan det veklingen göra det? I instruktionerna till ÄL testen står endast att de kan ge utslag på både HcG och LH hormonet då dem är så lika Har man högre LH i samband med mens då eller ?

• Lindis1974

Men det där är samma studie gjord 2006 på en liten skala människor i Guatemala. Guatemala är ett av världens farligaste länder. går inte direkt att jämföra den stressen med oro vi kan känna under en graviditet. Finns det inga nya större studier i sådant fall ?

• Lindis1974

Leonie: Jag har haft utomkved men mina tester var klart positiva då. Man producerat ju HCG då. Men det kanske är olika. Ingen aning.
    Ang smärtan så gjorde det så ont att jag svimmade. Det är den värsta smärta jag någonsin känt av.
    Om du har så ont måste du ta sig till akuten. Min äggledare sprack på sjukhuset. Då svimmade jag igen.

• Lindis1974

Vad bra du åker in Leoni. Lika bra att kolla upp det. Hoppas allt är ok.

• Lindis1974

Carmat: är det ÄL stickor eller grav? Du hade väl mens nyss eller är jag helt ute och cyklar?

• Lindis1974

Carmat: ja jag ser inget på stickorna men ÄL är säkert på G :)

• Lindis1974

Slemtork: till slut så lyckas ni. Det är jobbig med IVF jag vet.
    Vilken metod använd du senast? Kommer ni ändra till denna gång?

Ingår bara 3 frysförsök hos de i varje IVF oavsett hur många ägg som blir befruktade ? Vad olika det är landstinget. Jag tror att i Västerbotten får man endast 1 IVF. Tycker det skall vara lika överallt.

Stor kram

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester