-
Tack för titten :) Tkr det ser färgat ut IRL men det får väl tiden utvisa ;P Den man känner att man inte har tålamod till bara, haha! Kommer som tidigare sagt säkert sitta där med testet i handen imorgon bitti igen fast det bästa vore att vänta till BIM som är på fredag, men då har vi tålamodet där igen ;P När man väl börjat testa är det fan omöjligt att sluta.. Speciellt när man tkr sig se något :PTuviis skrev 2012-10-31 14:57:23 följande:Jag ser streck, men inte om de är färgade eller grå. Hoppas de blir starkare! =)
-
Vilken sötnos! STORT Grattis!!Puffmajs skrev 2012-10-31 18:41:16 följande:
Här är lille Caspian som kom i fredags kl 23:56 :)
Han vägde 3575g och var 49 cm lång!
Förlossningen gick bra men fick bli påskyndad då han hade bajjat i vattnet.
Har varit lite jobbigt då vi fick bli inskrivna på barnavdelningen efter 2 dagar då Caspians crp var högt.
Idag har vi fått komma hem på "permis" eftersom crpt är mycket lägre efter antibiotika. Men imorgon ska vi in igen och ta nya prover. Hoppas att allt är bra så vi kan få stanna hemma :) -
Dagens test :) Ser ett ganska tydligt men väldigt svagt rosa streck :) Hoppas nu bara att mensen inte kommer imorgon och det blir starkare! Nu får det väl ändå vara min tur också ;) Ska jobba inatt så blir inget test imorgon iaf, vilket känns bra ;) På lördag borde det vara starkare om inte mensen kommit och det finns något litet i magen <3
Hoppas ni ser vad jag ser ;)
-
Här är den ;) fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget Jag som la upp den för ca en vecka sedan :DLijkan skrev 2012-11-01 15:13:43 följande:näe... det var ju inte den tyvärr =/ Även om det var bra läsning också! :) Men det var en mer vetenskapligt skriven artikel med krångliga akademiska sjukvårdstermer :P Skriven av en man, där han bla beskrev "trattar" som förflyttar ägget ner mot livmodern..
-
Jag kanske kan ana något men tkr det ser negativt ut just nu. Hoppas det blir starkare :DBebbe3 skrev 2012-11-01 15:17:57 följande:Du kan få analysera mitt?
-
Trixa sista bilden åt di, hoppas de gick bra ;)Bebbe3 skrev 2012-11-01 15:26:40 följande:
Nu kom bilden med :-P
Ser tyvärr ut att vara konturer bara :( -
Så lite så ;DLijkan skrev 2012-11-01 15:25:59 följande:oooh tack! =)
-
Halloj tjejer, Testade imorse igen, ser mer nu men fortfarande väääldigt svagt ;/ Skulle fått min mens igår, är nu på dag 34 av en 32 dagars cykel. Min tapp är stenhår och stängd vilket det inte brukar vara, den öppnar sig ca4 dagar innan mensen kommer. Mår väldigt illa mest hela dagarna. Men tkr det borde vara ett "tydligt" plus vid det här laget. när jag var gravid med MAt så testade jag mig inte förens 4 dagar efter BIM och då var det ju väldigt starkt.. Är det någon av er som har erfarenhet av TLs stavar? Har fått för mig att dom inte är någe bra ? :/ Väntar på å få hem 20 stickor men de kommer ju inte förens på måndag som tidigast. Jag känner på mig att jag är gravid, det bara känns så! Men samtidigt så hänger jag inte upp mig på det och "väntar" på att mensen ska komma, men det gör den inte! Har världens jobbigaste hosta också så det är inte så att jag går och "kniper ihop" ;P Finns inte en chans till de med denna hosta.. :P Funderar på om jag ska ta sista staven här i em när jag hållit mig så länge som möjligt för och se om jag får starkare på em som jag förstått de är det vissa som får de? Eller ska jag vänta till imorgon? Vad tkr och tror ni? :)
morgonens test:
-
Nej det är jag inte, men har aldrig haft en cykel längre än 34 dagar. Senast jag kan tänka att min ÄL var var den 20e, då jag hade som mest ont 19e & 20e.lilaemma skrev 2012-11-03 14:37:40 följande:Det är ju tyvärr inte mycket att hänga i julgranen det där... Är du säker på när du hade äl?
-
Så här såg testet ut ca 4a timmar efter det är taget.
-
Tror ni det är någon ide att testa nu i em eller ska jag vänta till imorgon bitti? Var ju uppe och kissa inatt så morgon urinen var inte så koncentrerat som det kunnat vara, drack även när jag var uppe och kissa, kan det ha betydelse?
-
Prova ett gravtest :)
-
Klart du ska.. Ut med dig nu :) Slipper du iaf undra :DLeeroy skrev 2012-11-03 16:53:39 följande:hahah jadu..ska jag köpa ett test?
-
Hej igen tjejer :) Var ett tag sedan.. Tänkte fråga vad ni tror om mitt test från imorse :) Såg strecket tydligt direkt men är som vanligt svårt att få med på bild.. :P
Första bilden är tagen direkt, andra bilden från när testet torkat (blev lite ljust men strecket syns verkligen tydligt irl) Man vågar ju inte tro något.. Ska ta ett till om 2-3 dagar för att se hur det ser ut då menär ändå nyfiken om vad ni tror. Båda bilderna är original, ej trixade med!
-
Tack för ni tagit er tiden att titta iaf :) Ja dessa klassiska "tork streck" har jag fått tidigare, men detta ser faktiskt annorlunda ut irl. Dess utom såg jag strecket direkt efter urinet sugits upp vilket jag inte gjort på dom tidigare, samt att detta streck är fullt ifyllt rosa vid genomlysning (väldigt svagt dock och blir bara svagare och svagare men man ska ju inte läsa av det längre så ;P) Men det är bara att vänta och se :) Tar nog kanske ett nytt imorgon bitti, eller söndag. Har bara ett kvar men de är tur ;P Då testar jag inget mer i onödan sen. Så visar det inge starkare imorgon eller söndag då väntar jag en vecka och ser om mensen trillar in eller o den (peppar peppar) håller sig borta :)
-
Det syns mkt tydligare på bilderna i min iphone än på datorn också kan jag tillägga men ändå inte lika bra som irl :P Men som sagt, tiden får utvisa :)
-
Ja jag hoppas verkligen det :) Men vågar knappt säga det högt, men magkänslan säger det ;P Vi har försökt sedan aug-11 och har ett MA i ryggsäcken för snart precis ett år sedan så det skulle verkligen vara välkommet!! <3 Ska som sagt titta imorgon eller söndag igen :D Stort Grattis till dig/er om du fått ert plus! :)c89 skrev 2013-05-24 12:13:59 följande:Fast då är det säkert ett plus.
Nu har jag testat med testlagret och sist jag var gravid syntes streck nästan från början, nu måste jag vänta inom tiden 5-10min (idag kanske 3-4min) innan det är tydligt att det är ett streck, och då är det ändå rätt starkt idag... Det är väl efter 10min som man inte ska avläsa, inom det och om du har ett streck så är du sannolikt gravid -
STORT Grattis! :)Asalea skrev 2013-05-24 12:18:41 följande:
Har en dotter född 2009 som blev till genom ICSI. Har PCO. Mens ett par ggr om året. Ingen aning om när jag har BIM. Chansen att vi ska få barn "naturligt" är väldigt liten.
Det här verkar vara för bra för att vara sant?! Eller ser jag i syne?
Har haft ont i brösten, vart torr i munnen och sovit mitt på dagen två ggr den här veckan, som jag aldrig gör annars. Helt galet trött!
Vad tror ni? -
Fick till en lite bättre bild på testet idag, Jag har ökat kontrasten lite. Bilden är dock inte rättvis denna gång heller men ni kanske får en bättre idé :) Samtidigt som jag tror och hoppas så vågar jag inte .. Man blir ju så otroligt besviken varenda varenda gång.. :( Men nån gång ska det väl bli!! Hoppas på att det är min tur denna månad, tillsammans men många av er!