• Mee90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LillaPyret skrev 2012-10-25 11:46:20 följande:
    Jag fick mitt paket igår och det som skulle va 20st tester var 1 test + en bruksanvisning! Fick sedan också mail och de stod att de skulle skicka 25 tester istället för 20 + en rabattkod som skulle kompensera 7st ÄL-tester eller 10 grav-tester! 

Tyckte de va lite komiskt att jag fick 1 test och en bruksanvisning! De fick jag inte med förra gången Tungan ute  
    Hahah.. Ja verkligen :P Jag har redan fått rabatt koden, ska använda den om jag behöver någon annan gång ;D Men det gör jag förhoppningsvis INTE! Då kanske någon annan vill ha den ;D
  • Mee90
    jajamen skrev 2012-10-25 12:04:53 följande:
    Hej!

Tog ett grav test nu på morgonen och behöver fler ögon för att se om det är ett svaaagt plus eller inte? 

/Anna      

Ser ganska så starkt ut ändå tkr jag :) Grattis skulle jag säga!
  • Mee90
    jajamen skrev 2012-10-25 12:04:53 följande:
    Hej!

Tog ett grav test nu på morgonen och behöver fler ögon för att se om det är ett svaaagt plus eller inte? 

/Anna      

Trixade lite, syns jätte väl! :D GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}

• Mee90
    Eloan skrev 2012-10-25 11:58:56 följande:

Grejen är den att detta streck tycktes komma fram först efter 15 minuter....?
    Jo fast sträcket är ju rött :) Det såg jag tydligt i mobilen! :D Och som Xantippa89 säger, inom 30 minuter är ett godkänt resultat med RFSU :D Testa om någon dag så borde det vara starkare :)
  • Mee90
    EQ85 skrev 2012-10-25 13:49:06 följande:
    varför på äl+3?
    inte ens hunnit fästa då ju?? 
    Fast kroppen börjar producera HCG redan efter ägget delat sig någon gång på väg ner mot livmodern. Dock är det inte mätbart förens någon dag efter ägget fäst! :) På took för tidigt ÄL+3..

Luckygirl: Vänta tills mensen inte kommer, iom att du äter P-piller så borde du märka på kartan när det i så fall börjar bli dags att testa! :) Lycka till, hur det än går!
  • Mee90
    EQ85 skrev 2012-10-25 13:59:40 följande:
    ja fast äl +3 har inte ens det hunnit hända som du sa  
    om man nu inte planerat att bli gravid, missar ett piller, så tycker inte jag att man har sex om man inte hunnit ta pillret inom 36h. men sån e jag  
    Håller fullt med dig där ;D Men alla är vi olika ;P
  • Mee90
    viochdu skrev 2012-10-25 14:04:21 följande:
    Mee90: HCG produceras först när ägget färst i livmoderslemhinnan..! Så har jag alltid fått lära mig... Kroppen producerar inte det INNAN då den inte VET om att den är Gravid än förens ägget anslutit till livmoderväggen..
    fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget
    Här är en artikel från 2007 där en forskare skriver! Och som jag skrev i de inlägget så är det inte mätbart förens ägget fäst!

Skrev inget om att man kunde få positivt på ett test bara för de :P
  • Mee90
    Josefin 534 skrev 2012-10-25 15:27:56 följande:

Hej tjejer! Vad tror ni? Har svårt att avgöra om det är själva testmarkeringen eller om det är lite färg i den?!

Tycker det ser jätte positivt ut :) Grattis !! {#emotions_dlg.flower}
    Här är bilden lite redigerad

:
  • Mee90
    Eloan skrev 2012-10-25 15:42:18 följande:

Var förbi barnmorskan och tog ett test, icke gravid enligt henne..
    Hmm, ja du, det kan ju vara för tidigt också. Vilken dag är du på? Vänta några dagar och ta ett nytt om du inte får din mens.
  • Mee90
    skunk skrev 2012-10-25 16:40:20 följande:
    plussade i måndags och i morse började jag blöda, grät så otroligt mycket så fixade inte att fara på jobbet i dag. MF igen.. denna gång i vecka 6. Nya tag då.. =(
    Beklagar! {#emotions_dlg.flower} Hoppas du får plussa snart igen!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester