• frestelsen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ensamärstark skrev 2017-11-12 16:48:32 följande:

Ja men det värsta är att sådan är svårt o få till här. Dels måste jag till en annan stad. Sedan är det typ omöjligt o få boka in vul innnan vecka 8 :(

Fast om du trycker på om att du är rädd för x och har svaga plus som ökar men inte tillräckligt för att veta om det är okej.

I Sverige får de inte neka dig vård. Så ring och säg det.

Sen förstår jag om det är jobbigt att åka till en annan stad.. men kanske värt det.

Eller så väntar du och ser hur testen ser ut om typ 3-4 dagar. Är det ett mf så kommer testet bli svagare är det ett x kan de försätta va så svaga.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-12 18:31:48 följande:

Typ ingen stegring alls på cb på två dygns skillnad mellan testen :(

Fast jag tycker nog det är rätt okej plus så här tidigt:)

Tycker nog inte mina plus stegar jättemycket heller i början.

Hoppas
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-12 19:11:24 följande:

Jag vet ju inte vart i cykeln jag är. Men ringer KK imorgon iallafall eller till en privatklinik i staden bredvid som jag brukar gå till som gyn. Dom är bra

Bra:) o om de säger nej för tidigt för bil, säg jag vill ta blodprov och se om man ser nått i äggledaren.

Säger de nej iaf, säger du bara att, ni får inte neka mig vård.
  • frestelsen
    frestelsen skrev 2017-11-12 20:30:20 följande:

Bra:) o om de säger nej för tidigt för bil, säg jag vill ta blodprov och se om man ser nått i äggledaren.

Säger de nej iaf, säger du bara att, ni får inte neka mig vård.

Vul ska de va;)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-12 21:21:15 följande:

Kan man se om det är i äggledaren via ultraljud eller blodprov nu?

Eftersom du blöder och testen ökar så bör du visst kolla upp. Inte akut men en bokad tid. Jag vet inte riktigt när man kan se om det är nått i livmodern eller i ledaren men med att se om hCG ökar i för små mängder kan de ha koll på dig så att det inte blir superakut om det skulle va ett x.

Så jo boka för ett blodprov.

Ett blodprov kan säga mycket
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-13 07:17:45 följande:

Okej jag ska ringa in sen direkt när dom öppnar :)

Jag blöder inte längre. Blödde mellan måndag-fredag bara o hade lite röd-lila spottings på lördagkvällen men efter det inga spottings eller blödningar

Att blödningarna har slutat är ju jättebra:) har du tagit nått mer test?

Sen är det viktigt att du tar testen på morgonen så du har samma typ av koncentration i urinet:)

Om det är ett tidigt missfall borde testen gå nedåt nu eftersom du blött klart.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-13 16:32:25 följande:

Kanske lite starkare men det jag tog för fyra dagar sedan ser starkare ut :(

Tycker med att de ser lite starkare ut men kanske lite flr lite ökning..
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-13 17:09:27 följande:

I mitt tycke är det slldeles för lite. Ringer kvinnokliniken i grannstaden imorgon bitti o hoppas jag får mer tur där

<3 håller tummarna gör dig
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-14 14:59:34 följande:

Tack hörni! Det känns ändå okej. Nu vet jag ju att det var missfall. O hellre att det sker nu än senare :(

Beklagar:(

Jag vet hur du kämpat.

Hoppas verkligen det tar sig snart igen
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2017-11-14 17:34:09 följande:

Tack för tipset! Jag ska kolla upp det :)

Håller med om salvan:) fick med massa mf och sen nu när jag fick plus med min son smörjde jag med progesterall:) gick ju vägen då:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester