• frestelsen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Pulvermos skrev 2017-05-14 13:18:00 följande:

Mitt var inte spök, idag fick jag streck på RFSU test. Så nu släpper jag det här och tänker att jag är gravid och njuter av det . Jag är på bim+1 idag och har inte fått något alls på RFSUs tester förens idag, så då lät ju hcg öka iaf

Härligt att höra:) Jättegrattis:)
  • frestelsen
    LillSnurr82 skrev 2017-05-14 19:11:56 följande:

Två positiva cb test och ett positivt RFSU nu i dag. Sen börja jag blöda lite. När jag kissar kommer det lite blod. Lite mensvärk också.. bim+1 i dag. Så det är väl mensen som kommer och alla tre test visa spökstreck :(

Fortfarande illamående, trött och ömma bröst. Skengravid kanske?

Man kan blöda under graviditeten, men sen kan det även vara ett tidigt mf med.
  • frestelsen
    LillSnurr82 skrev 2017-05-14 20:53:37 följande:

Jo jag vet. Men tror mer på sen mens och spökstreck. Fick missfall i påskas så hoppas inte det är ett missfall till. Ska ta ett test i morgon på morgon urin. Får se vad det visar.

Fast att få svagt på 2 olika gravtest visar på hCG i urinen och då är det inte mens.

Mer troligt kemiskt mf. Så här många men vet inte om det för de tar inte test innan bim
  • frestelsen
    LillSnurr82 skrev 2017-05-15 20:21:01 följande:

Du har säkert rätt. Tiden får avgöra helt enkelt om det är tidigt missfall eller bara blödning ändå fast jag är gravid.

Kan ju inte påstå att mina graviditets symtom försvunnit, snarare blivit mer. Konstant hungrig och illamående. Blir dessutom yr titt som tätt..

Du får se om Testen ökar:)

Jag blödde i typ fyra veckor denna graviditet så blöda kan man trots att allt ser bra ut:)
  • frestelsen
    GlitterLina skrev 2017-05-16 14:59:08 följande:

Lite uppdatering.. va på gyn i torsd & tog hcg blodprov. Va där går tog nytt hcg för att se skillnaden. Va tillbaks idag för vul & få reda på resultatet. Det va missfall så ingen graviditet finns kvar då blodproverna på hcg har sjunkit! Hade jag inte testat så hade jag aldrig fått reda på att jag va tidigt gravid

Beklagar:( men skönt att de inte va ett till x.

Du blir nog gravid snart ska du se:)
  • frestelsen
    Skrutt 83 skrev 2017-05-16 18:59:54 följande:

Tack för omtanken, det gick tyvärr som förväntat, aldrig tillstymmelse till streck på några andra test än cb och imorse hade tempen tvärsjunkit och mitt på dagen kom mensen 1 dag tidigt.. nu var bara luteralfasen 11 dagar.. brukar normalt vara 12.. känns som vi aldrig kommer få vår trea.. bara att ladda om inför försök nr 5 efter missfallet i dec.

Tror ABSOLUT du kommer få din 3a:)

Jag kämpade i 2 år med mf och ma.. prövade med letrozol och allt.. sen gav jag upp och skulle få ivf då kom plusset som ett mirakel på ett.. Ja ett ligg på en månad!

Så allt kan hända och jag är övertygad om att ditt plus ligger runt hörnan.
  • frestelsen
    xmic3ew skrev 2017-05-17 16:06:49 följande:

Vad säger ni? Måste det vara lila? ????

Det där är inget, samt att du har väntat för länge med testet.
  • frestelsen
    hggeli skrev 2017-05-26 06:09:46 följande:

Lägger upp 2 till. Detta tolkar jag som positivt. Hade vart kul om ni ser också? Är het klart starkare än igår kväll :D

Plus:) grattis
  • frestelsen
    hggeli skrev 2017-05-27 09:59:07 följande:

Puuh nu vart det starkare tycker jag. Hade nog svag urin i morse.

Hjälp mig. Hade ni tolkat detta som positivt? :D

PS. Testet ser nästan inte helt torrt ut än. Är på äl +12 tror jag

Du får helt enkelt ha is i magen. Eftersom det är svagt betyder det att du har låga nivåer hCG. Om det betyder att nått är fel eller att ägget nyss satt sig i livmodern går ju inte att säga. Men du får tänka att du har tagit ett test innan bim o då kan man absolut inte räkna med att de ska va super starkt. Så som sagt is i magen till efter bim:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester