• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilljenny
    osofin skrev 2015-02-08 09:24:52 följande:

Det där ser positivt ut! Snart, om 2-3 dagar är strecket starkare. Grattis!!

Undrar om någon annan hört att testlagrets kassetter skulle visa fel med? Det är ingen tvekan om att gårdagens var positivt. Nu när det torkat är det ännu tydligare. Och det är rosa. Men jag vågar inte tro på det.

Stickan ger bara en svag aning om positivt och de är ju egentligen färdiga att kastas....

Jag fick ganska starkt falskt positivt med testlagrets kassett tyvärr :(
  • lilljenny
    lilljenny skrev 2015-02-08 11:14:41 följande:

Jag fick ganska starkt falskt positivt med testlagrets kassett tyvärr :(

Jag ringde då till dom och deras kassetter hade dom fel på . dom verkar ha fel på många tester nu
  • Hallonmaja

Jaha då var man här igen ;) Kunde såklart inte hålla mig från att testa idag igen. Idag är strecket ännu starkare och tydligt ljusrött. Kan detta verkligen vara falskt? Kom på att jag nog inte har bim förrän tisdag, då jag hade äl på en tisdag. Kanske var för tidigt för cb digital igår? Vad tror ni?

• skogstjejen19
    Hallonmaja skrev 2015-02-08 12:38:17 följande:

Jaha då var man här igen ;) Kunde såklart inte hålla mig från att testa idag igen. Idag är strecket ännu starkare och tydligt ljusrött. Kan detta verkligen vara falskt? Kom på att jag nog inte har bim förrän tisdag, då jag hade äl på en tisdag. Kanske var för tidigt för cb digital igår? Vad tror ni?

När jag var gravid såg mitt första test ut sådär, då tog jag ett digitalt dagen efter som visade vecka 1-2 :)
  • Hallonmaja
    skogstjejen19 skrev 2015-02-08 12:47:05 följande:
    När jag var gravid såg mitt första test ut sådär, då tog jag ett digitalt dagen efter som visade vecka 1-2 :)
    Ok :) Tog ett digitalt igår som var neg, men kanske var för tidigt! Eller så är jag inte gravid, utan det är fel på de här testerna. Men borde de öka i styrka om de är felaktiga?
  • frestelsen

Kan du inte köpa ett rfsu eller CB plus för att se om det finns något på de? Kan ju va för tidigt för att få gravid på digital och ökningen kan ju va för att du är gravid. Vet inte hur du har det där du bor men sånt rfsu testa tidigt kostar ju ca 50-70 kr på hemköp. Får du streck kan du ju vänta och ta ett digitalt nästa vecka. Tycker iaf du ska ha pengar tillbaka från testlagret.. Det blir ju dumt att köpa deras tester men ändå slänga pengar på dyra test som visar neg. 
  • frestelsen

Tog ett till nu bara för att se och mina streck är inte lika tydliga som dina, så det kan ju va att du är gravid

• HCS

Tror nog att det kunnat vara för tidigt med cb digital. Är strecket starkare och klart ljusrosa idag kan du nog vara lugn ändå.. Om jag inte minns fel så testade jag negativt med cb digital på kvällen och på morgonen efter(ej första morgonurin) fick jag svagt positivt med rfsu röda stickor. Minns dock inte vilken dag i förhållande till Bim jag var på. Har du inget cb plus hemma?  Håller tummarna för att du är gravid!  
  • Hallonmaja

Nu har maken fått uppdrag att inhandla cb plus Glad Testar med det imorgon bitti! Vill bara få veta....

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester