• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Peggys

Fick glad gubbe på clear blue äl test i måndags, när tror ni att det är dags att börja testa? har också ett gäng test från babytime liggandes å väntar = )

• slemtorsk i din bralla
    Peggys skrev 2011-10-05 13:56:55 följande:
    Fick glad gubbe på clear blue äl test i måndags, när tror ni att det är dags att börja testa? har också ett gäng test från babytime liggandes å väntar = )
    då är vi nästan jämsides.. jag fick glad gubbe i söndags.....och jag har också babytimes liggande... ha ha..
  • TeamTss
    Cxxxx89 skrev 2011-10-05 13:53:34 följande:
    Nej, vad tråkigt. Men det behöver ju inte betyda att du inte är gravid, hur mycket blöder du? Då jag väntade min son så började jag också att blöda & tänkte "jaha, där kom mensen" det höll i sig i två dagar, sedan slutade det plötsligt & brösten växte sig 4 storlekar större. Tog då ett gravtest som visade ett tydligt plus!

Den var då också sen ca 1 vecka & jag brukade ha väldigt regelbunden.. är ju rätt vanligt att mensen blir försenad för att sedan "komma" senare än vanligt, men då är det bara en liten blödning & man är ändå gravid.

Menmen.. annars är det bara att ta nya tag.. & slappna av. En kompis till mig försökte i 8 månader, killen drack inte ens på deras utomlandsresa tillsammans för att öka chanserna, det hade så även fyllt hela resväskan med diverse tester & de var jätte uppstressade utav detta. Då sa jag till henne att njuta av sommaren istället & lägga det på hyllan till hösten istället.. vem tror ni blev gravid två månader senare? utan alla dessa ägglossningstester? Jo hon! :)

Så det jag försöker säga är att stressa inte upp dig över denna mens, utan låt det ta sin tid..skit i ägglossningstesterna & ligg med varandra för att ni älskar varandra & för att det är så jävla kul ist! Haha =)
    Ja jag vet inte riktigt hur mkt jag blöder..men ungefär som jag brukar när jag har mens..menar ud att jag kan testa mig när mensen är slut? eller kan jag testa under mensens gång?

jag tänkte jag skulle åka o köpa rosenrot o bidrottninggelé o testa detta,,men jag skiter i allt som heter äl & äl-tester.

Jag har slutat röka, varken min man eller jag dricker något alls..så vi tycker ju att det borde ha fungerat denna månaden :(
  • Peggys
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-05 14:03:16 följande:
    då är vi nästan jämsides.. jag fick glad gubbe i söndags.....och jag har också babytimes liggande... ha ha..
    spännande = )   när ska du ta ditt första test?
  • slemtorsk i din bralla
    Peggys skrev 2011-10-05 14:09:18 följande:
    spännande = )   när ska du ta ditt första test?
    inte en aning... sitter o funderar på när läge kan vara.. har ju 18 st kvar så jag kan ju testa varje dag om jag vill ha haha
  • Peggys
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-05 14:15:35 följande:
    inte en aning... sitter o funderar på när läge kan vara.. har ju 18 st kvar så jag kan ju testa varje dag om jag vill ha haha
    jag har ungefär lika många = ) hade tänkt försöka hålla mig till nästa fredag iaf
  • Cxxxx89
    TeamTss skrev 2011-10-05 14:03:58 följande:
    Ja jag vet inte riktigt hur mkt jag blöder..men ungefär som jag brukar när jag har mens..menar ud att jag kan testa mig när mensen är slut? eller kan jag testa under mensens gång?

jag tänkte jag skulle åka o köpa rosenrot o bidrottninggelé o testa detta,,men jag skiter i allt som heter äl & äl-tester.

Jag har slutat röka, varken min man eller jag dricker något alls..så vi tycker ju att det borde ha fungerat denna månaden :(
    Jag skulle nog inte testa något mer om du fortsätter blöda, men slutar du tvärt imorgon & den sedan tar slut, så kan du ju alltid testa igen! :)

Ta ett glas vin i helgen & har du alltid rökt & känner ett behov av det, så bör du så även göra det nu. Det där med att sluta röka & dricka kanske ökar chanserna lite i sig, men rent realistiskt så sänkts de betydligt mer, då det gör dig stressad & stressen påverkar mer än vad vi tror.

Ta ett glas vin på helgen, rök då du känner för det (även om det kan vara bra att dra ner på det, då du ändå måste sluta då du blir gravid), ligg med varandra ofta.. sex föder sex, ju mer man ligger med varandra, desto mer vill man. Ge det tre månader & har ingenting hänt då kan ni möjligen testa ägglossningstester en period, men ligger ni med varandra regelbundet så kommer ni pricka in detta iaf, utan att stressa upp er eller slänga ut en massa onödiga pengar! :)
  • HelenFr
    TeamTss skrev 2011-10-05 13:26:47 följande:
    nu kom mensen...när jag gick på toaletten... :'( :'( :'(
    Nu skiter jag i detta..jag skiter i allt som heter äl, mens..äl-tester & gravtester...jag lägger allt på hyllan...helt förstörd...efter 8 dagar!!!!???!

Jag vet hur det känns, jag känner också att jag vill lägga det på hyllan varje gång mensen kommer... *kramar*
    detejagdet skrev 2011-10-05 13:40:21 följande:
    Ser ni något på denna??

Eventuellt jättesvagt... Hoppas :)
  • Hallonbilar

härligt att ha er tjejer, nya tester beställda kommer i morgon då borde jag vara på bim minus 1 eller minus 2, då jag senaste tiden fått bim på dag 28,27,27.

kan det vara missfall andå, eftersom jag blöder, men kan det även vara ok? 

Nu går han runt och försöker se ut som en katt
  • HelenFr
    Hallonbilar skrev 2011-10-05 15:10:26 följande:
    härligt att ha er tjejer, nya tester beställda kommer i morgon då borde jag vara på bim minus 1 eller minus 2, då jag senaste tiden fått bim på dag 28,27,27.

kan det vara missfall andå, eftersom jag blöder, men kan det även vara ok? 

Man kan ju blöda av olika orsaker tidigt i graviditeten så det kan väl vara både ok och tidigt missfall... Hoppas på det första...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester