• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Lövet22

Jag tycker jag ser ett streck, men testet ser ut som det är lite gammalt och har torkat. Skulle tyvärr inte lita på det

• MissFörstånd

Gojira - Jag ser också ett svagt streck men måste hålla med Fru Höst om att det ser lite gammalt ut. Testa igen och lägg upp fler bilder

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • Hallonbilar

de var fina från början tog dem ju i förrgår, XD tänkte inte på att posta dem tidigare, fick ett sytrådsstreck på apotekets i går, testlagret visade noll i dag iaf :( mest orolig över blödningarna, de kommer ju lite varje dag, men har inte ont i magen eller ngn form av molvärk ser ut som klenare mensverk, ursäkta detaljrikefomen där XXD

Nu går han runt och försöker se ut som en katt
  • Runguska

Tog ett test i morse och såg ett ganska tydligt streck på en gång och snart dök även kontrollstrecket upp. Gick ut från badrummet och då jag åter tittade på stickan var det bara kontrollstrecket kvar. Är på BIM +4 idag. Nu efter 10 minuter ser testet ut såhär - så negativt det bara går.

Men streck som kommer och sedan försvinner - vad brukar det bero på och hur pass vanligt
  • lillabambi
    Runguska skrev 2011-10-05 08:16:28 följande:
    Tog ett test i morse och såg ett ganska tydligt streck på en gång och snart dök även kontrollstrecket upp. Gick ut från badrummet och då jag åter tittade på stickan var det bara kontrollstrecket kvar. Är på BIM +4 idag. Nu efter 10 minuter ser testet ut såhär - så negativt det bara går.

Men streck som kommer och sedan försvinner - vad brukar det bero på och hur pass vanligt
    skulle nog vänta nån dag o testa igen, verkar knasigt det där:/
  • Runguska
    lillabambi skrev 2011-10-05 08:18:50 följande:
    skulle nog vänta nån dag o testa igen, verkar knasigt det där:/
    Ja, jo jag får göra det. Med första barnet plussade jag redan på BIM -4 och andra väntade jag nästan en månad med att testa (hade mycket med jobbet och glömde helt bort att jag inte haft mens på länge). Men det kanske är olika hormonnivå mellan olika graviditeter? Eller att jag räknat fel helt enkelt, både då och nu!
  • lillabambi
    Runguska skrev 2011-10-05 08:26:41 följande:
    Ja, jo jag får göra det. Med första barnet plussade jag redan på BIM -4 och andra väntade jag nästan en månad med att testa (hade mycket med jobbet och glömde helt bort att jag inte haft mens på länge). Men det kanske är olika hormonnivå mellan olika graviditeter? Eller att jag räknat fel helt enkelt, både då och nu!
    det är nog olika från graviditeter första barnet plussade jag sent några veckor efter bim och med andra en vecka innan bim så inte en aning varför man plussar så olika
  • Runguska
    lillabambi skrev 2011-10-05 08:30:27 följande:
    det är nog olika från graviditeter första barnet plussade jag sent några veckor efter bim och med andra en vecka innan bim så inte en aning varför man plussar så olika
    Tack, bra att veta. Jag trodde i min naivitet att det var samma, antingen var man hög eller låghormonare typ. Men det är väl så det ska vara - att man lär sig något varje dag!
  • HeidiiD
    Stinis83 skrev 2011-10-04 19:50:34 följande:
    Knasten, på ditt CB ser jag ett svagt streck :)

Heidii, ett tips är att ha typ Digestivekex eller något i väskan, relativt luktfritt och det var det enda jag kunde äta i början av den här graviditeten eftersom jag mådde jätteilla. Men det funkade och var bra att ha med sig :)

Min lille (på KUB tyckte bm att hon såg att det var en liten pojke) är beräknad till 11 mars, men pga komplikationer under förra förlossningen så kommer det bli planerat snitt den här gången :) Och då kommer den två veckor innan bf :)
    Ja, jag får ta och ha med mig något liknande :) Ska på möte nu på morgonen, undrar hur detta ska gå till! *S* -

Ååh, myspys :) har du kommit på några namn ?

Verkligen lycka till med lille plutten!  
  • Cxxxx89
    Blygaste skrev 2011-10-04 11:38:50 följande:
    Hej alla! Är på BIM +8 nu men fortfarande ingen mens..och inget plus vad jag kan se. Tog detta testet imorse, någon kanske kan se något? :/ Har ökat kontrasten bara..
    Annars vet jag inte vad som sker med kroppen :S

Jag ser någonting svagt, då jag vinklar dataskärmen.. Hoppas på ett starkare plus om någon dag! :)

Jag sitter i samma sits som dig, fast min mens ska nu komma för andra gången, sist jag hade mens var någon gång mellan den 2-5 augusti :b Har konstant mensvärk & kommer lite rosa då jag torkar mig, men ingen mens. Fattar inte heller vad som händer med kroppen, nu var det iofs en vecka sedan jag testade mig, men då BM sa att hennes test visade negativt, så kände jag att jag skulle lägga ner det här & invänta mensen. Avvaktar nog en vecka till..

Hur har det gått för dig? testat dig idag igen?

LYCKA TILL IAF! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester