• FrökenE1985

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trolltrio skrev 2017-01-29 18:03:38 följande:

Använder krämen för att lindra pms. Har väldigt långa oregelbundna cykler och fock tips att testa. Vi har använt pessar, men var lite slarviga tror jag.

Trolltrio skrev 2017-01-29 18:05:05 följande:

Inte så att jag inte vill vara gravid, men två mf varav det ena långdraget och slutade med infektion i höstas fick mig att tro att kroppen behöver vila lite.

Okej, då förstår jag. Jag skulle ju också tro att det är ny grav nu. Hoppas innerligt att det går bättre denna gång för er.
  • FrökenE1985
    strumpan123 skrev 2017-02-06 10:04:42 följande:

Nu hoppas jag att andra ser, såå svårt att få med på bild. Men det såg blått och brett ut som det ska nu kan det inte vara spök, mannen såg också och det är ett under :p nu får dagarna gå snabbt.

Många bilder och fick nog av plasten på testet till slut

Jag ser nått svagt på bilderna där hylsan är borttagen. Hoppas det blir starkare för dig!
  • FrökenE1985
    strumpan123 skrev 2017-02-06 10:11:27 följande:

:)) jag med! Bara på äl+9 idag så riktigt tidigt fortfarande. Men man vågar ju inte riktigt tro nåt förrän ett starkt streck finns men nu finns hoppet där iaf

Så är det ju. Själv är jag på äl+10 idag. Får bara svaga knappt synbara streck. Men dom är där så hoppas de blir starkare för oss båda.
  • FrökenE1985
    SandraHj skrev 2017-02-06 13:05:06 följande:

Tod ett PE nyss.. mensen enligt appen skulle kommit igår.. är det någon som ser något?

Ser ett streck på denna och på förstoringen. Tycker det ofta är svårt att se på PE iom att strecken är så tunna, men här ser jag.
  • FrökenE1985
    SandraHj skrev 2017-02-06 13:43:18 följande:

Ja dem verkar tunna . Första gången ja tar ett sådant. Spökstreck verkar onvanligt på dem men lillbini verkade ha fått ett .. vågar verkligen inte tro ! ????

Ta ett "vanligt" test om några dagar om inte mensen kommer. Personligen litar jag inte alls på testen som mäter så lite hormon som PE gör. Så lätt att få upp förhoppningarna. Många gånger som de visar positivt kan det handla om kemisk graviditet (dvs man hade inte upptäckt graviditet om man bara testat med de test som mäter högre halter av hcg) eller spök.
  • FrökenE1985
    SandraHj skrev 2017-02-06 15:28:10 följande:

Jaha okej . Vad jag förstod mäter från 25 och uppot. Cb erly som många tagit här mäter från 10 vad jag läst? Vanligt..syftar du på apotekets egna eller viöka tester ?:)

PE mäter också från 10. Så jag skulle satsa på test som mäter från 25. Vilket som helst. Är det något så kommer det visa starkt så småningom.
  • FrökenE1985
    Tisse85 skrev 2017-02-06 23:14:50 följande:

Är bara så osäker. Efter som att testet är gjort 6 dagar innan mens.

Gjorde 2 samma dag och båda ser lika dana ut.

Kan det visa fel?

Detta kan väl inte räknas som spökstreck?

Är så osäker, man har ju läst om vissa som tar flera tester flera dagar i sträck. Det har ju inte jag gjort. Bara en dag!

Skulle vara så tacksam för lite stöd och hur andra tänker

Tydligt positivt absolut inte spök!
  • FrökenE1985
    Tisse85 skrev 2017-02-06 23:32:16 följande:

Tack! Känns så skönt o som en lättnad när någon annan säger det. Man spekulerar ju så man blir alldeles knäpp i huvudet.

Tror du jag behöver göra ett nytt test?

Skulle det vara jag skulle jag ta ett test som mäter högre halter av hcg än vad cb early gör. Bara för att se att det ökar och självklart ett digitalt.
  • FrökenE1985
    Tisse85 skrev 2017-02-07 00:19:43 följande:

Jag har beställt hem ett digitalt clearblue som visar antal veckor. Borde få hem det så jag kan göra ett test på onsdag igen

Det låter kanon. Då bör det absolut visa på det digitala med.
  • FrökenE1985
    Emeliehj skrev 2017-02-09 08:34:37 följande:

BIM -2 idag, får för mig att det borde vara starkare men kanske är fel. För ni ser väl oxå 2 st streck? Inte bara min fantasi väl!?

Där är absolut ett streck.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester