• Jennie83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2012-03-06 08:51:43 följande:
    men dom ser ju inget så tidigt . är det inte bättre att vänta ett par veckor så du får se ett litet pickande hjärta?
    jo de vet ja =P men tänkte för o få en tid, att hon ger mig en tid om nån vecka
  • Jennie83
    sweasmamma skrev 2012-03-06 08:55:31 följande:
    ja men då är du runt v 5 ... då ser man bara en fostersäck ju ...förstår dig men tänkte det ger mindre oro om man kan se mer =)
    jag e 4+1 alltså 5

men bara så jag får kaske en tid sen, eller bara höra vad hon säger, hon vet ju allt som hänt både då ja hade ma och nu när de blev de här med mf

hon ringer pp 9:20 nu blev ja ju nervös Tungan ute
  • Jennie83
    sweasmamma skrev 2012-03-06 09:03:00 följande:
    jag förstår =) men jag fick vul med dottern då jag hade så ont i magen ... mådde så dåligt när de inte såg ett foster, så fick jag må dåligt i 1 vecka innan nästa !! och ma kan dom inte se så tidigt =) men va beredd på att det inte visar så mkt =) kram 
    Nä absolt vill ej ha en tid nu, fick göra med william första gången i vecka 7, hon tar ju en tid då hon e säker att se de mesta.

som sagt nu e de ju inte så mkt o se, vill ju dom ska kunna se något, så jag får höra vad hon säger
  • Jennie83
    TheFamily skrev 2012-03-06 09:08:06 följande:
    Jennie: lite ro kan man ju få genom att prata lite med en bm. Men även i V6 kan det vara svårt att se om det finns nåt foster och hjärtaktivitet, OM du får ett tidigt vul och man inte ser nåt foster, gör det dig MER stressad.
    Jag har flera mf och ma bakom mig och var orolig. Fick ett vul när jag var i v10, då såg man en tydlig bebis och har kunnat slappna av sedan dess!
    Hoppas det blir som du vill! Kram
    jo jag vill ha ett ganska sent!!! vill ha i vecka 8 eller 9
  • Jennie83

fick tag på gyn bm

hon skulle prata med läkaren om hur vi hade sagt vid mf:et ifall jag ska ner på kontroll och eventuellt äta nån medicin pga jag haft ma 08 och nu mf, va e de för medicin?
    ja ha läst att man får behandling ifall man fått 3 mf på raken el nå sånt, nån som kan de här bättre än jag?

• Jennie83
    Trixxy skrev 2012-03-06 10:22:35 följande:
    vad är det för skillnad på missed abortion och missfall?
    missed abortion så stöter ej kroppen ut fostret utan som för mig då inte ens hjärtat hade startat, så väcte magen o allt, hade alla symtom, men bebisen hade sltat växa i vecka 7 och vi fick bekräftat i vecka 13 att de hade stannat av. endel går fram till ul o de pptäks då, man får ens törtblödning sent el så.

mf så sköter ju kroppen de där själv
  • Jennie83
    Skrutt 83 skrev 2012-03-06 10:55:32 följande:
    Alexander: jag ser och tycker det ser lovande ut! Visst tog det lång tid innan du fick synligt plus förra grav?

EQ85: väntar med spänning på ditt test och håller tummarna, häftigt om du skulle plussa samma dag som sist!

Jennie: hur mår du och magen? :)

Här är jag i v. 14 och illamåendet börjar äntligen släppa. Var på kub förra veckan å allt såg bra ut! Pigg och glad och väldigt sött liten krabat där inne! Så häftigt vad klara de är tidigt, såg ju verkligen "färdig" ut! Är det ok om jag lägger in bild eller är det någon som tar illa vid sig?
    e lite nojjig över hur de ska gå.
    ringe bm på gyn o då börja hon o prata om ja skulle äta nån medicin eftersom jag hade haft ma 08 och så nu mf:et, vet inte vad för medicin men då blev ja lite mer nojjig,
    trode de va om man ahde haft 3 mf på raken. ja bara vänta o höra vad dom säger

ja jag mår så där, lite illamående till o från, får ibland halsbränna, o brösten e ömma, o trött så inni bomben, igår då ja kom hem från jobbet trodde ja jag skulle somna där jag satt =P men de hör ju till
    busade med minstingen idag o han råka trycka sin häl mot ena bröstet o AJ va ont de gjorde höll på börja grina, åso känner ja mig väldigt känslosam, humöret pendlar upp o ner (men de e vanlig gravsymtom för mig =P)
  • Jennie83
    Soffiie skrev 2012-03-06 11:09:00 följande:
    jennie kanske trombyl det äter jag pga att jag fått två ma och ett sent missfall under ett år
    oki ja jag får höra vad hon säger då hon ringer =)
  • Jennie83
    Skrutt 83 skrev 2012-03-06 11:37:54 följande:
    Jag ser på alla dina bilder så väl otrixade som trixade och tror absolut att det är något där. Vad är du på för dag idag? Ja visst kan det vara så att du är låghormonare. Verkar vanligt att man plussar kring samma dag som man gjort innan, dvs har man fått plus sent brukar man även få det nästa gång osv.

Mini Lenoie: Ja jag vill fråga så ingen tar illa upp.

Jennie: Tänkte också på trombyl, förstår att du är nojjig men skönt att du kan ha en kontakt med BM, när skulle ni ses och bestämma om medicinering?

Vad gulliga ni är som vill se bilden. Lägger upp den och om någon tar illa vid sig så får ni hojta till. Här är vår lilla plutt förra måndagen, 12+5 enligt sm och 11+6 enligt ul:

Åååå villken sötnos =)

hon skulle prata med läkaren ifall jag skulle komma ner på kontroll och eventuell medicinering, hon sklle ringa upp för hon minns ej hur de va sagt.
  • Jennie83
    sweasmamma skrev 2012-03-07 07:19:06 följande:
    och vääärsta mensvärken =( fattar ingenting !!!!???
    Är det resterna som bestämt sig att komma ut nu, så e de nog därför du har mensvärk.
    ring bm ifall du är orolig!! och får du mkt ont ska du ringa
    kram
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester