• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nån skillnad? (Troligtvis mf då jag blött) vet att hormonerna kan sitta i länge...

• lilaemma
    josefinost skrev 2017-08-08 23:30:21 följande:

Har du vart hos mvc/gyn akuten å kollat? Har du haft blödningar tycker jag att du ska kontakta dom. Tar dom inte in bara för blödningar så spä på lite och säg att du har jätte ont oxå..

Har varit inne. De såg bara en liten "uppklarning" (fostersäck) och inget mer. Trodde att hon konstaterat mf, men läste journalen och då står det "hotande missfall" och att jag ska ta gravtest efter 3-4 veckor. Det har bara gått en. Jag tror det är kört, men p g av huf hon formulerade det, har jag svårt att släppa. Hoppades lite på tydligt svagare test... Inte för att jag vill att det ska skita sig, men för att kunna gå vidare...
  • lilaemma
    josefinost skrev 2017-08-09 00:08:47 följande:

Förstår vad du menar! Det är alltid svårt att gå vidare itan svart på vitt. Men jag hoppas det blir starkare och inte svagare och att dom "dömt" fel. Vilken vecka är du i?

Skulle vara 6+5 idag (5+5 på kontrollen). Tempen är på väg nedåt, och det är ju också samstämmigt med mf. Men som sagt behöver nog negativt trst innan jag helt ger upp och slutar googla...
  • lilaemma
    randigpanda skrev 2017-08-09 11:08:56 följande:

Vad tror ni om detta, är det ett svagt plus eller inbillar jag mig? Ska inte få mens förrän om två dagar.

ser klart positivt ut! Grattis!
  • lilaemma
    FruGast skrev 2017-08-09 06:16:13 följande:
    I vilken ordning ligger testen ?
    Översta är senaste. 
  • lilaemma
    josefinost skrev 2017-08-09 14:05:09 följande:

Oj vilken dålig skärpa det vart, testar igen..

Anar och håller tummarna! 
    Njcm skrev 2017-08-09 14:10:00 följande:

Fick min flesta mens efter fl nu i måndags. Idag är den nästan slut, tog äl test , är inte detta väldigt starkt för att vara på dag 3 ? Vet att de inte är helt positivt äl test men ändå , häromdagen var de blankt. Är RFSU !

Det tycker jag inte. Ser väldigt svagt ut. 
  • lilaemma
    Samaj skrev 2017-08-09 15:21:50 följande:

Hej,

Gjorde mitt första gravtest idag. BIM +2

Först va det direkt negativt men efter nga sekunder kom det ett extra streck.

Hur ska man tolka? Ska testa igen imonbitti med ett annat märke. Vad rekommenderar ni?

Testade denna gång med Apotekets hjärtats egna gravtest.

Solklart positivt. Du behöver inte ta fler. Men om du vill ha svart på vitt köp ett digitalt med veckoindikator. 
  • lilaemma
    josefinost skrev 2017-08-09 15:52:45 följande:
    Jag hoppas det är positivt för det syndes väldigt tydligt irl, men jag är ju samtidigt väldigt rädd för att det är spökstreck. Ska testa imorrn med
    Det där är inte ett spöksträck! 100% säkerhet. Att det bara tog några sekunder är ju väldigt bra. Man kan ju få vänta fem minuter innan man ser nått på de där... 
  • lilaemma
    FruGast skrev 2017-08-09 16:39:14 följande:

Ser iaf aningen svagare ut :(

Det är ju bra. För då är ju hormonerna på väg bort.
  • lilaemma
    josefinost skrev 2017-08-09 16:23:13 följande:

Jag hoppas verkligen du har rätt Det tog nog däremot 2-3min innan strecket syndes så där tydligt men det var ju ändå inom dom där 5min testet är giltigt

Som sagt, inget tvivel. Du är gravid.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester