• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

SusanneNilsson skrev 2017-07-26 09:51:59 följande:

Hejsan! Vilken suverän tråd!!

Vad tror ni om detta? ????? Har 3 dagar kvar till väntad mens om jag räknat rätt ????

Har ändrat kontrasterna lite i bilden så man ser tydligare, men är, som någon annan skrev

, jättesvårt att få med på bild.

Kram på er!

Ser positivt ut. Kom det inom tiden?
  • lilaemma
    Njcm skrev 2017-07-29 20:52:58 följande:

Tydligen kan graviditetstest ge utslag på Ägglossning??

Jag får svaga plus på eftermiddagen båd igår och idag :) men är kanske äl jag har? ont i magen, svullna bröst svaga plus.. 

Nej, graviditetstest kan inte ge utslag på äl. Däremot kan ältest ge utslag på graviditet...
  • lilaemma

[quote=77880334][quote-nick]Njcm skrev 2017-07-29 21:50:40 följande:[/quote-nick][/quote]

Har väldigt svårt att se på mobilen, men om det är svaga streck i färg inom tiden så är det positivt. Vänta några dagar ( yeah, right ;) ) och testa igen så ska du få starkare.

• lilaemma
    Ziiiiingo skrev 2017-07-30 19:10:00 följande:

Oj glömde att bifoga bilden ???? Här kommer den ???? Ser ni samma som mej? ????

Grattis!
  • lilaemma
    MalynCazzandra skrev 2017-07-31 08:24:55 följande:

Hej

Jag behöver er hjälp! Jag fick något som jag trodde var mens i fredags och som pågår än men det är inte alls som vanligt! Det är mycket mindre än vad jag brukar ha och jag har ingen mensvärk??

Så imorse tog jag ett test... Där dök det upp två streck!!

Visst ser ni!?

Anar, men svårt att se på bild. Om det är rosa och kom inom tiden så är det positivt, men även om blödningar är vanligai början, så är ju även tidiga mf vanliga, så vänta en vecka och testa igen. Håller tummarna!
  • lilaemma

Tänkte ta ett till cbdigitalt idag för att förhoppningsvis få se 3+. Men de hade inga sånna på affären, så då testade jag med ett vanligt... Och det var positivt, men svagt. Höll på att dö en smula. Men så tog jag ett äl-test och de hade ökat... Så.. Kontentan: de här gravtesten verkar ge väldigt svaga utslag i förhållande till hormonnivå...

• lilaemma
    Johannag_1 skrev 2017-07-31 13:45:41 följande:

skulle ha haft mens för 8 dagar sen. Så jag gjorde ett test idag men vet inte riktigt hur jag ska tolka det, eftersom det är så svagt.

Lurigt! Det är inte svagt, men ser ut att sitta på fel plats och vara lite utsmetat. Är det rfsu?
  • lilaemma
    lilaemma skrev 2017-07-31 13:43:20 följande:

Tänkte ta ett till cbdigitalt idag för att förhoppningsvis få se 3+. Men de hade inga sånna på affären, så då testade jag med ett vanligt... Och det var positivt, men svagt. Höll på att dö en smula. Men så tog jag ett äl-test och de hade ökat... Så.. Kontentan: de här gravtesten verkar ge väldigt svaga utslag i förhållande till hormonnivå...

Fast nu kommer blodblandade flytningar. Tror att det är kört igen. 7 kemiska 2 mf och 3 härliga ungar. Får vara glad att jag har dem, men just nu vill jag bara gråta.
  • lilaemma
    germany skrev 2017-07-31 19:17:18 följande:

Så tråkigt att det blir oro för dig nu med tanke på flytningarna :(

Kanske du skulle behöva extra progestrone? Har du fått det utskrivet efter dina tidigare mf?

Håller tummar för dig ändå....men kan mkt väl sätta mig in i hur det känns för dig nu i ovissheten. Kram

Har aldrig fått någonting alls. Eller jo, förra missfallet fick jag i alla fall göra vul när blödningarna börjat. Annars har de aldrig ens velat prata med mig. Frågade min bm den här gången om progesteron, då jag hört att en vän fått det. Hon lovade att kolla upp det. Verkade aldrig ha hört talas om det och trodde inte det skulle behövas eftersom jag ju fått tre barn. Börjar ångra att jag inte gick på hårdare, men är nog för sent nu i alla fall. Ringer kk imorgon, men de lär inte göra något nu heller.
  • lilaemma
    MalynCazzandra skrev 2017-07-31 20:21:24 följande:

Nu tycker jag det syns lite mer än imorse...

Grattis! Det där är ju positivt!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester