Skrutt 83 skrev 2011-09-19 11:08:39 följande:
Ja jag håller tummarna för dig! Tror absolut att du kommer få stegring! Har du luteralfas på 14 dagar? När hade du äl?
Åhh gör du?! Hoppas det kan betyda nåt men vågar inte hoppas. Ja det är det som är så knepigt,.. Jag har ingen aning, normalt sätt så har jag alltid BIM räknat 15 dagar från pos. äl-test och det stämmer alltid. Men nu så vet jag inte vad jag ska gå efter eftersom att jag inte vet när äl var eller ens OM den var. Så kan vara allt ifrån bim idag till nästa tisdag i stort sett.. Men känslan är att om äl var så var den i förra veckan, då är jag bara ca äl+5 nu och BIM-7/8 ungefär.. Har inte haft så lång cykel innan men den kan säkert vara ett par dagar längre nu efter mf om äl kom sent.
Jag hade 14 dagar mellan förra blödning och ÄL. Hade ÄL den 8/9 så ägget borde ha släppt den 9/9.
På dag 5 efter ÄL fick jag kraftiga värkar i nedre delen av magen. Kändes ungefär som stick/hugg och att livmodern drog ihop sig. Varade i typ 10min o gjorde förskräckligt ont! Sen ÄL så har brösten ömmat och spänt som tusan och nu idag började jag må illa efter att jag ätit. Känns som man ska få uppstötningar närsom.
Oj, vad tidigt du testar isåfall! Då kommer du nog säkert få utslag närmare BIM!
Hoppet är ju LÅNGT ifrån ute för dig!