plugga när man har barn?
Rekommenderar verkligen inte att plugga och ha småbarn. Det blir lite som så att den som pluggar får ta all vab och det går inte sätta sig in i hur jobbigt/tungt det kan vara när inte ännu har barn. Varför den som pluggar oftast får ta vabben är för att man ju endast har en inkomst egentligen då från i ditt exempel din killes sida. Det blir mer ekonomiskt om du är hemma. Likadant är det enklare eftersom den som studerar oftast kan lägga sin tid som den vill. Men visst kanske går att dela väldigt jämlikt men skulle ändå säga att det är riktigt riktigt tufft. Har man äldre barn som kommit igenom de värsta sjukdomsåren och som dessutom klarar sig själva och som kanske vill vara på fritids länge osv...ja då är det en annan sak. Men som sagt. Jag har pluggat och haft småbarn. Jag klarade det men var nära att gå in i väggen. Små barn blir väääldigt mycket sjuka och även jag åkte på allt och lite till. Att försöka plugga ikapp på helger och kvällar är inte lätt när man har en familj. Så näe, jag kan faktiskt inte rekommendera det även om jag klarade mig igenom det. Om du kör din utbildning och blir klar på tre år så är du bara 22 år, vilket fortfarnde är ungt. Jag hade väntat