Inlägg från: puss02 |Visa alla inlägg
  • puss02

plugga när man har barn?

Jag läser grundlärarprogramet som är 4 år långt. Vill ju som sagt ha mitt första barn så fort som möjligt men undrar om något vet hur bra det funkar när man studerar och har barn på samma gång?
    Började nu under höstterminen och skulle gärna vilja föda mitt fösta nästa år. Men har då 3 år kvar av min utbildning.

• Svar på tråden plugga när man har barn?
  • puss02
    Tuffen skrev 2011-09-14 13:10:21 följande:
    Om du inte är alltför gammal (35 plus) så rekommenderar jag att först läsa färdigt och sedan skaffa barn. Bättre föräldrapenning, ett helt annat fokus osv.
    är 19 så de är ett tag kvar till 35
  • puss02

studerar tyvärr inte på distans. Men dom dagar jag har lektioner är det under 2 timmar. Så sammanlagt går jag i skolan max 10 timmar i veckan

• puss02

Får göra de om jag nu blir gravid undertiden jag pluggar.

• puss02
    Kermit skrev 2011-09-14 13:27:16 följande:
    Rekomenderar också distans! Fungerar alldeles utmärkt här. Om du planerar att bli gravid kan det vara en fördel att byta till distans program redan nu så du har bra kontakt med dina kurskompisar när barnet kommer. Så behöver inte allt vara nytt på samma gång tänkte jag.En annan sak som kan vara bra att tänka på är att det är ett plus om mannen ifråga är lite flexibel med sina tider. Av egen erfarenhet vet jag att jag måste göra en del på dagen och inte bara kan sitta på kvällarna, då är jag som en ofokuserad zombie. Sen finns ju såklart förskolan också men man kanske inte vill habarnet där heltid från början.
    Lycka till!
    Jag vill gärna bli gravid, men han säger att han inte riktigt vet.
    Dessvärre är han inte flexibel nu, men kanske kan bli det om ett barn blir aktuellt.
    Tack!
  • puss02
    mammis12 skrev 2011-09-14 13:32:31 följande: