• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

KikoN skrev 2011-09-13 14:45:04 följande:
    jag tycker det känns somasså.. vem är det som är åldersfixerad här egentligen? TS, helt klart..
    :)
    Varför anser du att jag är åldersfixerad?
  • Kattdamen
    Anonym (Been there) skrev 2011-09-13 14:51:18 följande:
    När jag var 15 var det en familj med man, kvinna och två små barn som brukade umgås med vår familj. Mannen var lika gammal som min mamma, dvs 20 år äldre än mig. Han var vrålsugen på mig, och det visste jag. Han sa att han åtrådde mig, och att han ville ligga med mig. Han tafsade både här och där på min pubertala kropp och vi kysstes några gånger. Han brukade fatta tag i min hand och föra den mot hans stenhårda kuk, när ingen såg förstås. Vid blotta anblicken kunde det se ut som om han utnyttjade mig, men det var ju också vad jag ville. Jag älskade den uppmärksamheten och den bekräftelsen i mina vilsna tonår. Det var spännande och förbjudet, jag såg medvetet till att sätta mig i de situationer där han kunde tafsa. Jag kanske var kär? Han var riktigt snygg för att vara i min mammas ålder, 35 när detta hände alltså. Något sex blev aldrig av, även om jag fantiserade om det. Jag var fortfarande oskuld då. Åren gick, kontakten med den familjen blev alltmer sporadisk. När jag var 19 träffade jag min man, som är 2 år äldre än mig. Idag är jag lyckligt gift med honom o vi har två små barn, och bor i villa alldeles i närheten av den där familjen. Kan lova att han undviker min blick när vi träffas i samhället... Skäms han? Är han fortfarande sugen? Jag vet inte. Han lever fortfarande i sin kärnfamilj, med samma kvinna, trots att detta är 13 år sen nu. Jag tror inte att hans kvinna någonsin fick veta... Tänkte bara dela med mig av den storyn ur "tonåringens" perspektiv,,, det var visst någon som undrade...
    Fast det där är ju vad man hör hela tiden. Jag var ute efter andra sidan, varför äldre människor vill ha så unga.
  • Kattdamen
    Anonym (Been there) skrev 2011-09-13 15:01:19 följande:
    Snyggare, bättre bevarad och mindre härjad uppenbarelse vid 15 än vid 35 med hängtuttar? Kan tänka mig att männens tänk är ganska primitivt...
    Gäller det kvinnor med då?
  • Kattdamen
    Midvinterblot skrev 2011-09-13 15:39:16 följande:
    enligt lag så är det väl det?
    Inte alltid. I vissa fall är det 18 som gäller för att ha samlag med den yngre personen.
  • Kattdamen
    miimma skrev 2011-09-13 15:59:52 följande:
    Det är det väl du som är?... 

Det handlar mer om mognad, än om ålder... 

Nej. Har dock aldrig träffat varken en 15-åring eller en 20-åring som är så pass mogna att jag skulle kunna tänka mig ett förhållande med dessa.
  • Kattdamen
    Sweet life skrev 2011-09-13 16:15:33 följande:
    I vissa fall?
    Om den yngre personen står i beroendeställning till den äldre.
  • Kattdamen
    miimma skrev 2011-09-13 16:27:35 följande:
    Alla är inte som du.. *suck*
    Nej, och jag funderar på hur det kommer sig att folk får för sig att bli tillsammans med någon så ung. Är det för att de vill ha någon att styra över? Att de är mentalt omogna?

Att yngre vill ha en äldre kan jag förstå. De tror de är mognare än vad de är, de vill ha någon som kan styra, och vill leka vuxna.
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2011-09-13 16:45:04 följande:
    Men herregud, du är ju kvinna. Eller hur? Visst, det finns äldre kvinnor som tycker om yngre killar (-20år) också, men i regel brukar det väl ändå vara män som dras till yngre tjejer. Eller har jag helt fel?
    Yngre killar är oftast väääldigt omogna, eftersom vi tjejer i regel mognar fortare än vad killar gör...
    Så det är väl då inte så konstigt om du inte hittat någon kille i den åldern som passar dig...

Hur kommer det sig att du frågar egentligen? Är du avundsjuk på att vi yngre kvinnor "stjäl" alla riktiga män? Drömmer
    Det där är ju en trevlig myt. Kan det vara så att tjejer får det itutat i sig att de mognar fortare, och tror detta? Även fast egentligen är de på samma nivå som killarna i samma ålder.

Nej, jag är inte avundsjuk, jag ser inte en man som är tillsammans med så unga som riktiga män. De verkar ha ett behov av att ha någon de kan styra över, att få vara överhuvudet. En sådan människa vill inte jag bli ihop med.
  • Kattdamen
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 22:11:17 följande:
    Orkar inte ens svara på hela inlägget, sorry.
    Jag menar inte att dem super skallen av sig och kör all in, jag menar på att tonåringarna/ungdomarna/småttingarna - kalla dem vad ni vill. Inte är speciellt små längre. Dem klarar sig på egen hand och lever som om dem vore bra mycket äldre.
    Unga människor har alltid velat leka vuxna. Det är tråkigt att de väljer en sådan variant av det, där man riskerar att förstöra sin kropp och kanske dö. Det är ett stort tecken på omognad.
  • Kattdamen
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 23:19:31 följande:
    Södra sidan är söder om Sthlm, alltså Stuvsta, Huddinge, Fleminsgberg, Tumba, Södertälje och allt det där.
    Ja i mina ögon är ju just det jag beskriver "trendigast" eftersom det är de jag jämt ser.

Det är de där som är så konstigt, bara för hon är myndig är det okey?
    Men paret här i tråden (76an & 93an) är inte okay därför att...? Hon är inte myndig? Han har barn? Hon har inte gått klart skolan..?

Halvt ot..
    Det här med att det är okey helt plötsligt med åldersskillnad när man är äldre verkar vara som att skaffa barn tidigt i ett förhållande. Två vänner till mig, 19 & 20år gamla, vart gravida när dem bara varit tillsammans i 6mån, alla höjde på ögonbrynet och försökte övertala dem till abort. Men när en släkting till mig 36 & 38år gamla vart gravida efter knappt 6mån så var alla överlyckliga för deras skull. I don't get it. På riktigt, jag fattar verkligen inte.
    Kan ju tillägga att det går mycket bättre för det yngre paret än det äldre!
    Det är väl ganska dåliga områden?
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2011-09-14 08:33:39 följande:
    men det är ju samma sak om nån som är 30 ihop med en 40 åring de är  10 års skillnad där med.
    Nej, det är det inte. Det är en stor skillnad mellan att vara 20 och 30.
  • Kattdamen
    elinos skrev 2011-09-14 09:00:52 följande:
    vadå varför?:S För att i många fall så är man kanske kär? Jag är 19 år och är ihop med en man som snart fyller 33, varför är han ihop med mig? min kile svarar såhär på din fråga: kvinnor i hans ålder är tråkiga och bryr sig bara om sitt yrke. oftast är de bittra. men sen så är jag kär i dig och trots åldersskillnaden har vi lätt att förstå varandra o mkt  grejer gemensamt. Jag har haft andra förhällande med män där åldersskillnaden är betydligt mer och har inte kännts konstigt alls. Och för att inte tala om sexlivet som blir så mkt bättre med en som är äldre och de har inte klagat heller.. Men som idag har jag och min man flyttat ihop och vi har en gemensam dotter tillsammans och allt funkar så bra så.
    Han är lite omogen alltså?
  • Kattdamen
    Zafirah skrev 2011-09-14 10:41:08 följande:
    Varför lägger du dig ens i? Jag undrar verkligen varför man på fritiden funderar så mycket kring 2 vuxna personers ålder att man t.o.m går till såna längder att man skapar en tråd om det på ett internetforum.
    Och brukar du fråga om ålder på folk titt som tätt, eller hur vet du detaljerna kring just det?

Jag tror det har många orsaker; kultur, religion, uppväxt, komplex, kärlek m.m. Alla har olika skäl till varför de är tillsammans med just den personen, och kanske har vissa "bättre" skäl än andra.
    Syftar då främst på exempelvis; ett par som är tillsammans för att de är kära helt enkelt, vs ett par där den ena har "daddy issues".

Jag är rätt ung och min man är 9 år äldre än mig. Vi gifte oss unga, vi har 2 barn ihop. Vi har alltid varit lyckliga med varann, vi trivs med varandras sällskap, vi har samma typ av humor, intressen och religion.
    Jag lägger mig inte i. Jag har en fundering, som jag undrar över. Jag tycker inte att jag får varken vettiga eller relevanta svar. Jag är inte intresserad av tonåringarna som säger att jag är så mogen. Killarna i min ålder är så barnsliga. Det förstår jag, det är så tonåringar är.

Jag vill veta hur det kommer sig att en vuxen människa väljer en sådan ung person, som knappt är vuxen, att inleda ett förhållande med.
  • Kattdamen
    Micaela89 skrev 2011-09-14 10:56:52 följande:
    tycker mest att det verkar vara du som inte lyssnar när vi försöker förklara hur det är i våra fall...
    Men du är inte en äldre person som är tillsammans med en så pass ung människa. Jag är inte intresserad av din syn på saken.
  • Kattdamen
    Zafirah skrev 2011-09-14 11:03:03 följande:
    "Jag har en fundering"... En fundering som inte blivit besvarad trots 25 sidor med svar? Det verkar lite fanatiskt. Har din man bedragit dig med en ung kvinna, eller varför undrar du så, att det är på gränsen till besatthet?
    Av unga tjejer med äldre killar ja. Inte av de jag ställde frågan till. Plus någon som inte var helt säker på hur gammal hans flickvän var.
  • Kattdamen

Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Kattdamen
    Anonym (Sofia) skrev 2011-09-14 12:07:20 följande:
    Jag går inte i försvar,  då jag faktiskt anser att frågan är rättfärdigad!

TS skriver ni "runt 30" (och där anser jag att jag kvalar in eftersom jag blir 30 om några månader) som är intresserade med personer som är 15-20 (och där kvalar min kille in då han de facto är 20)
    Det var intressant att läsa.
  • Kattdamen

Men varför envisas de unga personerna att svara? Jag är inte intresserad av era åsikter, att unga människor blir tillsammans med äldre kan jag förstå.

Jag vill höra från de som verkligen är runt 30, och tillsammans med 15-åringar. Hur de tänker egentligen.

• Kattdamen

Okej, folk verkar inte riktigt förstå det jag är ute efter. Jag är inte intresserad av er unga människor som blir tillsammans med äldre personer.

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar