• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 12:19:49 följande:
    absolut inte, men jag kan säga att hon är väldigt mogen mentalt.
    För en 17-åring?
  • Kattdamen
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 12:23:18 följande:
    absolut.
    Du är inte orolig för att om ni är på samma nivå nu, när hon är 17, att hon snart kommer växa förbi dig, mentalt?
  • Kattdamen

Hur kan du veta att du har gått igenom mer än hon någonsin kommer att göra? Hon är ju bara 17 år, och har troligtvis ett långt liv framför sig.

Ni blev tillsammans när hon var 15 alltså? Eller var hon 14?

• Kattdamen
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 12:58:36 följande:
    jag är bosnie, kom till sverige samma år som hon föddes alltså -93
    jag har gått igenom krig o grejer, den här tjejen, hon kan inte få bättre familj än hon har . men de e en annan femma
    hon va 15 tror ja, minns inte riktigt
    Om hon snart är 17, och ni har varit tillsammans två år, borde hon väl varit 14?

Det kan inte bero på en viss mental omognad då, om du har upplevt svåra saker.

Fast bara för att hon är svensk, och har en bra familj betyder det ju inte att hon inte kommer råka illa ut i framtiden, eller uppleva hemska saker. Det känns lite konstigt att uttrycka sig på det viset.
  • Kattdamen
    AnnaJosefine skrev 2011-09-13 13:03:38 följande:
    Jag är 22 år och är tillsammans med en man som är (snart) 38, dvs det skiljer 15,5 år mellan oss och det funkar jätte bra, enligt oss båda. Jag tänker inte på hans ålder och han tänker inte på min ålder.
    Åldern är ju bara en siffra, egentligen. Det viktiga är ju att man passar bra ihop och att det fungerar.

Med tanke på att jag har en 2,5 årig son sedan ett tidigare förhållande, är jag relativt mogen för min ålder. Jag skulle ALDRIG klara av att vara tillsammans med någon som är yngre än vad jag är eller jämngammal med mig. Och de som är runt 23-28 brukar (i regel!) inte vara speciellt mogna. Har ju dejtat några såna... När jag träffade min partner föll allt på plats från första stund och som sagt så fungerar vi väldigt bra ihop...

Som Anonym(Karl 76) skriver, "vi är inte på samma nivå, men tillräckligt nära för att de ska fungera o för att vi ska fungera som familj"... Det stämmer in även på mig och min partner.
    Beror det alltså på att du har barn som du är mognare? Det finns ju även en hel del män som har barn i den åldern, de borde ju då vara lika mogna som du?
  • Kattdamen
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 13:40:34 följande:
    jag e 76a hon e 93a räkna ut själv, ja vet inte hur gamla vi va, jag vet att vi föll för varann, vi lever ihop idag, hon tar hand om mina barn med mig, hon tar hand om vårt hushåll med mig o allt, vi lever som vilken familj som helst. fattar inte va som e felet i de hela
    Eh, då är hon 18? Vet du inte hur gammal din flickvän är?
  • Kattdamen
    AnnaJosefine skrev 2011-09-13 13:40:00 följande:

Nej inte enbart, men man mognar väldigt mycket när man får barn... Så är man mogen innan blir man ju desto mer mogen när man blir förälder.

Sen mognar ju vissa människor aldrig, oavsett barn och ålder.

Och du anser att du var mycket mognare än andra i samma ålder då?
  • Kattdamen
    Anonym (lol) skrev 2011-09-13 14:22:17 följande:
    Det kan inte vara så att HON är 93:a och född sent på året vilket innebär att hon är 17!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NU!!!!!!!!!!!! och fyller 18 iår!!!!
    Flickvännen var snart 17. Du får det inte till det hur du än försöker.
  • Kattdamen
    Midvinterblot skrev 2011-09-13 14:33:26 följande:
    Det är ju olika, jag är en väldigt mogen 22åring som tar hand om allt hemma, barn, mat, har jobb, djur, bakar o pysslar och vissa i min ålder bor hemma och gör inte ett skit.
    När jag var 15 var jag så pass mogen att jag kunde sköta ekonomi, hushåll och skola.

Mognaden sitter inte i åldern! Beror nog på helt andra faktorer. 

När min karl o ja träffades var han 22 och jag 18. Jag visste hur man sköter hushåll och allt och han kunde inte ens tvätta..  
    Så det är enbart det som definierar mogen?
  • Kattdamen
    Midvinterblot skrev 2011-09-13 14:38:29 följande:
    haha nej, men sättet och tänka och ansvarstagande. Kan man inte ta ansvar så kan man ju knappast sköta pengar, barn och jobb eller?
    Fast iofs så tycker de flesta tonåringar att de är mer omogna än andra. När man väl kommer upp i åldern inser man att så inte var fallet. Man är väldigt svart eller vitt tänkande som ung.
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar