• Cecci78

Nån som vet om att åka bakåtvänd i bilen?

Hypnotica skrev 2011-09-12 15:53:03 följande:
    Jag har funderat lite på det här...

Rekommendationerna var säkerligen annorlunda när jag var liten, men ponera att det hade vart idag: Jag var ett litet barn och hade nog kunnat sitta bakåtvänd utan utrymmesproblem tills jag var 6 år.

Men jag hade sedan unga år problem med åksjuka som endast hölls i schack genom att sitta framåtvänd med ögonen rakt fram. Att inte ta bilen var inget alternativ för min familj då vi bodde avsides.

Hur gör man då?
    vi använde kräkpåsar;) o då har jag ett barn som inte kunde åka till ica utan att kräkas. Vi minimerade antalet bilresor o sen gick det över när han var 4½ trots att han satt bakåtvänt
  • Cecci78
    Nelia82 skrev 2011-09-12 15:20:57 följande:
    Okej, jag hade nog mer de äldre modellerna i tanken. Men de kanske också är Britax? Jag har tyvärr inte koll riktigt, men det är en sån här vi har iaf. (Bild lånad från annons på blocket....)

Av ren nyfikenhet, vad rekommenderar Volvo exempelvis att man ska använda för bilbarnstol i Australien? Om man köper en Volvo menar jag?

de stolarna säljs inte längre o de måste dessutom ha öglor o golvet för att fästa spännbandet i, går visserligen montera in själv om det inte finns. Har inte läst allt men har TS en volvo? Annars är de ju inte godkända.
Svar på tråden Nån som vet om att åka bakåtvänd i bilen?