Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Varför vill man INTE ha barn?

För att man inte känner den emotionella längtan många gör, för att man inte vill ta hand om, ha fullständigt ansvar för och full makt över andra människor, för att man vill ha den frihet som barnfrihet ger.

Och så vidare.

Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Baby Girl skrev 2011-09-10 17:10:19 följande:
    Ok det har vart intressant att läsa om er som inte väljer att skaffa barn. Jag delar inte er syn på livet och det måste jag inte heller men jag respekterar det. Jag tycker det är intressant och jag ställde den frågan i ett öppet forum. Vem som helst är fri att svara. Varför blir vissa av er provocerade av att frågan ställs? Jag har aldrig yttrat att ni skulle vara sämre för det. Men många har taggarna utåt.
    Det är egentligen inte konstigt att en del reagerar, du ifrågasätter ju deras (vårt) val att inte skaffa barn. Det är som att säga "varför skaffar man barn?" och dra upp fördelar och nackdelar med det. Det är också så att vi har hört allt det här förut, för det förutsätts ofta att alla vill ha barn.

Ihop med personligheter som "har taggarna utåt" så är det givet att en del reagerar på det sättet. Det samma skulle hända, i en större skala av naturliga skäl, om man frågade varför folk skaffar barn.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Baby Girl skrev 2011-09-10 17:28:05 följande:
    Jag kan inte citera just nu men CDSJ.. Man måste väl få lov att fråga i ett öppet diskussionsforum. Jag är genuint nyfiken hur det kommer sig? Vi pratar ju om allt annat här på familjeliv. Men ursäkta då om frågan sticker i ögonen på många. Hade någon ställt frågan varför jag har barn så hade jag bara svarat på frågan utan att ta det som en pik. Det här ämnet verkar känsligt. Varför?
    Jag har inte sagt något om att man inte får diskutera den eller fråga om det, jag förklarade varför en del reagerar som de gör. Men jag bevisar återigen min poäng noterar jag, du reagerade snarlikt som de som du pratar om så fort jag "ifrågasatte" (vilket jag inte gjorde) din fråga. Där har du svaret på varför en del reagerar.

Jag skulle också svara på frågan (som jag gjorde) men alla reagerar inte så, särskilt inte på ett forum. Det sticker inte i ögonen på mig, jag tar det inte som en pik och ämnet är inte känsligt för mig. Men för en del är det känsligt, av olika anledningar.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Baby Girl skrev 2011-09-10 17:44:52 följande:
    CDSJ... Vad är det för anledningar då? Jag ville liksom veta och ställde frågan och önskade en öppen tråd.
    Jag vet inte, frågan är inte känslig för mig och om någon frågar svarar jag. Men jag vet att frågan är känslig för ganska många, av olika skäl.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:04:58 följande:
    Du säger fruktansvärda ting om små oskyldiga barn! Det är tur att du inte har några barn...
    Hon pratar generellt om barn och vad jag kan se är det fullständigt sant.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:18:58 följande:
    Så du tycker alltså att barn är äckliga?
    Nej, det kan jag inte påstå. Men jag kan förstå att man tycker det.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:25:58 följande:
    Det är tur att du inte har några barn, då de barnen hade fått en mor som aldrig varit dem nära...
    Hur kan du veta det och framförallt, vad ger dig rätt att påstå det? Inser du vad du säger till/om en annan människa nu?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Brinken skrev 2011-09-10 18:51:39 följande:
    Kan inte tänka mig något mer avtändande än en kvinna som inte är barnkär och som inte vill skaffa barn.

Klart att det har gått snett i dessa fall eftersom människan skulle dö ut om fler var som dem.

Möjligtvis kan det förklaras med att de har mindre lämpliga gener som inte bör föras vidare och att därmed mänskligheten vinner på att deras gener försvinner från jorden i samband med att de dör. 
    Detsamma gäller män antar jag?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:29:02 följande:
    Men fiona. Du går mig på nerverna nu. Folk som inte har barn kan OMÖJLIGT veta hur det är att ha barn och känna den kärleken. De går miste om något i livet enligt mig. Det är ingen osanning. Och till de som inte kan få barn så beklagar jag. Jag respekterar fortfarande alla med eller utan barn. Jag undrar bara vaför. Men jag drar mig ur nu. Hoppas du hittar någon annan nu att ta ut ditt agg mot. Haha, herregud.
    Det var inte det som var poängen i hennes inlägg faktiskt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:45:52 följande:
    Im out!... Meningslöst att föra ett öppet snack här inne.
    Om du tar till dig av den kritik som framförs så kommer inte diskussionen att vara så meningslös.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?