Anonym (1) skrev 2011-09-08 10:50:41 följande:
Ja jag förstår dig. Han eller hon verkar skum, kanske vill skryta eller han/hon kanske inte tar det på allvar riktigt.
Håll personen på avstånd om det känns obehagligt
Jag behöver på det sättet inte hålla personen på avstånd då denne själv valt att bryta kontakten dock på att sätt som i säg inte är farligt/olagligt m.m, men personen har förstört MASSOR för MÅNGA som bor här och skapat sig MÅNGA fiender och det är personer som man inte riktigt vill ha på sin minus sida (dom gör inget olagligt, men man vill ändå inte vara ovänner med dom om vi säger så).
Enda kontakten jag egentligen har med personen är att dennes barn går på samma fsk som min son och jag har sett var personen är kapabel att göra och att den inte är riktigt frisk i huvudet (och då menar jag inte att JAG tycker att personen är dum i huvudet utan jag menar att det är något som är SERIÖST fel i personens huvud) så jag vill helst inte att personen har någon kontakt alls med mitt barn pga att jag inte har en aning om personen skulle få ett psykbryt och vara kapabel att göra mitt barn illa med flit m.m.
Och det är väl osäkerheten hur personen kommer att reagera på situationer som gör att jag är osäker på personen i sig.
Jag har medvetet valt att inte lämna och hämta de tiderna som jag vet att personen är på fsk och hämtar sitt barn eftersom jag inte vill vara i närheten av personen. Så jag gör det jag kan för att undvika personen och jag hoppas att personen inte gör något mot mina barn. För tro mig om det skulle ske så kommer jag inte vara speciellt trevlig att ha att göra med, men det är ett ev senare problem som jag inte orkar grotta in mig i eftersom det inte ens hänt något än.
(förutom då att personens barn blivit mycket elakare mot mitt barn sedan personen valde att bryta kontakten med mig) Kan säga att jag inte hade gjort någonting förutom att tacka nej att umgås med personen några gånger och det blev ganska tydligt att om inte hela mitt liv kretsade kring personen i fråga så var jag inte värd så mycket.