Inlägg från: MiIou |Visa alla inlägg
  • MiIou

Vem ska straffas när en sexåring glömmer gympa-påsen?

Jag håller med om att barnen lika gärna kan vara med även om de inte fått med sig gympapåsen, nog för att jag tycker att det hör till att lära barnen hygien, dvs att man duschar efter gympa osv.

Men jag hade hellre blivit "bestraffad" genom att få sitta på bänken. När jag gick i lågstadiet så blev man skickad till "upphittarlådan" om man glömt sina gympakläder, dvs, gympaläraren ansåg att man skulle vara med oavsett vad och ombytt skulle man vara, så då var det bara att traggla på sig någon annans kvarglömda paltor. Jag vägrade, stenvägrade, och satte mig på bänken och stirrade tillbaka på läraren som stirrade argt på mig (ja hon hade skällt en bra stund också, kanske endast tack vare att barnaga är och var förbjudet som hon inte släpade mig till lådan och med våld klädde av och på mig). Fy så vidrigt! Jag vet att jag, som då var 7 år, tänkte hur dum i huvudet hon var. Jag hade verkligen svårt för att hålla reda på tider och vilka dagar vi hade vilka aktiviteter i skolan, jag skällde på mamma när jag kom hem Drömmer.

Svar på tråden Vem ska straffas när en sexåring glömmer gympa-påsen?