Vem ska straffas när en sexåring glömmer gympa-påsen?
Ur veckobrevet: " idrott på onsdagar ombyte och duschhanduk. Barn som ej är ombytta får titta på."
Is it just me, eller reagerar du också på det här? Jag mejlade rektorn och frågade om det inte är föräldern som ska sitta på bänken om gympapåsen ligger hemma eftersom barn i den här åldern knappast kan hållas ansvariga för om den är med eller ej på onsdagar.
En bra dag lyckas min femochetthalvtåring säga alla veckodagarna i rätt ordning och klä på sig tröjan utan att tvättlappen sticker upp i halsen fram. Jag tycker det är överkurs att sätta barn i förskoleklass på bänken för en sån orsak. Jag tror inte vårt barn skulle fatta varför han inte får vara med, eller hur åtgärden skulle resultera i att han aldrig glömmer gympapåsen någonsin mer.
Jag fattar att det inte är kul för nån om svettiga fjortisar inte byter om, men ärligt talat så tror jag våra kids kan bli lika svettiga på en rast som på en gympalektion och dessutom svettas dom knappast på det sättet som vuxna eller tonåringar gör.
Jag tycker mer det luktar "nu glömmer ni fan inte gympapåsen kära föräldrar, för då får barnet lida för det. Kommer nån att sitta bredvid barnet som glömt, kommer nån att förklara varför eller blir det 60 minuter förvirring för en sexåring av det hela?