• 5ifamiljen

Ostimulerad FET symtom tråden.

lellisen skrev 2011-11-02 15:53:22 följande:
    Nu äntligen har jag fått min lilla frysis tillbaka, den såg så fin ut!!!!! Såg där den låg i min mage!!!!! Nu är det bara att hoppas och tro tills testet, tänker se mig som gravid from NU!!!!!!!!
    GRATTIS
    Du får göra som jag gör efter insättning, ligg raklång och "flyg" upp med magen. Detta hände i gynstolen (läkarn skulle ta ut ett verktyg och ajajaj) när jag blev gravid andra gången och sen har jag gjort det med vilje dom sista två gångerna jag blivit gravid. Inbillar mig att ägget flyger in i väggen och fastar, hihi
  • 5ifamiljen
    lellisen skrev 2011-11-03 07:53:18 följande:
    åh får lägga mig nu då och göra så!!!!! får se om det hjälper....hihi tack!!!!!
    gör så  
  • 5ifamiljen
    Pooma skrev 2011-11-03 11:23:08 följande:
    Törs man testa på RD10 (ej morgon urin) om man ruvar på blasocyst? Alt RD11 morgon? Tror inte vi kan hålla oss till TD på söndag.....
    Jag testade inte med morgonurin förra veckan när jag fick positivt.
  • 5ifamiljen

Pooma, jag testade oxå med morgonurin Men jag är gravid nu iallafall. ANvände mig av CB ÄLtest

• 5ifamiljen

Hmm, OK. Ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket då för att det ska vara rätt med ÄL?

Svar på tidigare fråga, min lilla eskimå var korttidsodlat (2 dagar). Testade 8 dagar efter insättning

• 5ifamiljen
    lellisen skrev 2011-11-04 13:43:13 följande:
    Är bara på dag två i min ruvning men hade sån mensvärk inatt, vaknade av och an och hit o dit med ont!!!! Är det illa????Inte ska man väl redan dag två få mens i alla fall, har jag aldrig vart med om...suck orolig blir jag....igår morse dagen efter FET hade jag "ursäkta detaljer" en liten liten sträng med blod men bara det pytteliten...vad i allsin dar är det??? Kan det vara för att de petar när de återför tro???? Kram
    Tror inte det är nåt att oroa sig över lellisen
  • 5ifamiljen
    majsanna skrev 2011-11-04 14:56:08 följande:
    Har smygläst lite i er tråd. 
    För att göra en lång historia  kort kan jag presentera mig med att jag gjort fem ivf-försök. Plusade på det fjärde, men vid RUL upptäcktes grava missbildningar så vi var tvungna att avbryta graviditeten. På det femte försöket plussade vi också men fick MA för ca tre veckor sedan. Den långa berättelsen finns på min blogg langtantillbarn.blogspot.com

Nu till min undran. När vi känner oss redo ska vi använda de frusna små liven i ostimulerad cykel. Har ni brukat göra ultraljud eller förlitar ni er "bara" på ägglossningstest? Vi har två dagsembryon. Sätter man in dom två dagar efter äl-utslag?
    Någon av er som använt Crinone under ruvartiden? När har ni i så fall börjat att ta dom? 

Vet inte riktigt när vi orkar att sätta igång, men tanken är att vi ska göra det före julstängningen.  
    När du får ÄL-utslag så är det insättning tre dar senare, så har det varit för mig, har alltid haft tvådagarsembryon.
  • 5ifamiljen
    lellisen skrev 2011-11-10 21:07:52 följande:
    Det vart GRAVID på testet!!!!!!!! ruvardag 8 idag,,,,,,,,,,känns otroligt!!!!!!!!!!Hoppas det går vägen för er andra också NU!!!!!!!
    GRATTIS Hjärta
  • 5ifamiljen
    BigDreams skrev 2011-11-11 14:36:56 följande:
    Aha det vart gravid, digitalt alltså! Det verkar som jag fått ett plus idag...
    GRATTIS

Själv har jag mått illa hela förmiddagen idag och börjar känna lite lätt nu oxå. Är trött nu så dags att slänga mig i sängen.
  • 5ifamiljen
    BigDreams skrev 2011-11-12 06:05:18 följande:
    Det var inte borta idag. Det digitala testet säger att jag är gravid!!! :) finns inga ord för vad jag känner nu. 4:e isättningen. Det lilla embryot hade tappat en cell också men bet sig fast.
    MIn andra tös hade oxå tappat en cell vid upptiningen
  • 5ifamiljen
    Vad skönt att höra lellisen.Skrattande

Jag åkte in till gynakuten i förrgår kväll pga smärta i sidan. Visade sig vara en cysta på 9cm som virat sig två varv runt äggledarn så jag blev opererad igår. Fick börja med progesteron idag, crionin eller nåt hette det, ska ta det i två veckor. Såg ett litet hjärta ticka på vulet jag gjorde när jag kom till akuten

Ska till min läkare den 23:dje nu istället för 24:De, så nu är det stenhård tumhållning för egen del.
  • 5ifamiljen
    lellisen skrev 2011-11-19 20:17:19 följande:
    Grattis till hjärtat!!!!! Mitt tog slut....började blöda igår och tog då ett digitalt till som det nu står inte gravid på!!!!! Så över för våran del........kram alla och lycka till
    Åh nej vad jobbigt lellisen så ledsen för eran skull. *kramar om*
Svar på tråden Ostimulerad FET symtom tråden.