Inlägg från: Yavannie |Visa alla inlägg
  • Yavannie

Minns ni skolmaten?

I låg- och mellanstadiet hade vi riktigt dålig mat. Sönderkokt potatis som alltid var jättesvår att skala (och man blev liksom klibbig på fingrarna av den), fiskbullar som man säkert hade kunnat ha som studsbollar, lapskojs och pölsa. Ungspannkaka som var stenhård och bränd i ena kanten och sladdrig och äggig i den andra. Fy fasiken.

I högstadiet blev det bättre. Där fick man ta själv. Min favorit då var kebabgryta med ris. Kebabgryta har jag aldrig ätit någon annan stans än just i skolan! 

I gymnasiet var jag vegetarian. De som inte var det hade ändå två andra rätter att välja på. Det var lyx, och bra mat dessutom. Fattar inte att vissa ratade den och gick på donken... 

cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • Yavannie
    mas skrev 2011-09-06 19:56:26 följande:

Men på gymnasiet va maten katastrof jag åt aldrig av den maten efter att jag upptäkt mattanterna gå runt med disktrasorna och torka upp maten som hade hamnat utanför lådorna som maten låg i och den maten dom torkade upp la dom tillbaka. 

Fy fasen vad äckligt. Men jag tror dig. Jag jobbade ett tag på ett ställe där man lagade och paketerade flygplansmat. Där fick man se ett och annat. Bland annat så gjordes en rätt - Southern Fried Chicken - av kycklingbitar man lade i någon sås. Kycklingen kom i stora 10-kgspåsar med ihopfrysta kycklingdelar. För att sära på delarna så slängde vi påsarna i golvet om och om igen. Det hände att påsarna sprack när vi höll på och frysta kycklingbitar flög över hela golvet. De bitarna plockade arbetsledaren upp och slängde ner i såsen med resten...
  • Yavannie
    Koppkaka skrev 2011-09-06 22:17:36 följande:
    Vad är ryssröra?
    Det är någon slags röra med köttfärs, ris och kanske lite grönsaker. Typ samma som man har i fylld paprika i ugn!
Svar på tråden Minns ni skolmaten?