Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Minns ni skolmaten?

Jag avskydde skolmaten och fick kväljningar bara av att gå förbi och känna lukten. Åt knäckebröd med bregott till lunch under 12 års tid. :)

• Rulltrappa
    PeeGee skrev 2011-09-06 18:24:13 följande:
    Bregott! Åååh, lyllos. Jag vet inte vad de kallade det de tyckte vi skulle bre på, men det var ju inte Bregott. Å andra sidan blev det bättre på gymnasiet för mig.

Jodå, Bregott, Lätt & Lagom och Lätta fick vi välja mellan. Vi hade även en rätt fin knäckebrödsbuffé nu när jag tänker efter. Husman, Falu Rågrut och sån där delikatesstjohejsan med vallmofrön. Det gick inte direkt någon nöd på mig så länge jag hann med frukosten på morgonen men det har haft bieffekten att jag även i vuxen ålder har en tendens att glömma eller prioritera bort att äta lunch och det kanske inte är så jättebra för blodsockret.
  • Rulltrappa
    SweeneyTodd skrev 2011-09-06 18:06:23 följande:
    Fan vad folk klagar. Inser ni hur bra vi har det, som får GRATIS mat? Sverige är ialla fall en av dem få(eller den endaste) landet som serverar gratis skollunch. Var tacksamma.

Gnäller och gnäller, man väljer (iaf under humana förhållanden) ju om man vill äta eller inte. 

Sen antar jag att du då inte upplevt förnedringen i att kräkas på offentlig plats för att du velat vara "duktig och tacksam" genom att smaka på mat du inte gillar? Det har jag. Rekommenderart inte, serru. :)  
Svar på tråden Minns ni skolmaten?