Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Minns ni skolmaten?

Vi hade jättegod skolmat fram till slutet av 8:an. Då fick vi storköksmat som fraktades miltals och innan dess lagades all mat på skolan. Jag fullkomligt älskade blodpuddningen! Typ kokades i stora sjok mattanterna skar ut stycken av. Sååå gott! Glad  Storköksmaten var hemskt utom pannkakan som ofta var slut innan vi hann dit. Pannbiffen hårdstekt som skosulor,spagettin kokt i all evighet,potatisen sönderkokt och smakade blask,leverbiffen åt jag bara inte!,inte kaviarströmmingen heller. Men allt var inte bra innan heller! Att bara servera semlor liknar ju ingenting! HATAR semlor! Leverkakan var ingen hit heller-då gick det åt mycket lingonsylt.

• Jag är bara jag
    NenneLo skrev 2011-09-06 15:28:48 följande:
    VA? Fick ni semlor till lunch?
    Jajamensan! Bara semlor! Tur det fanns knäckebröd också för såna som jag som bokstavligt talat kräks av semlor...
  • Jag är bara jag

Panerad fisk var gott ja! Och lappskojsen och kalopsen. Grytor fick vi aldrig,inte kyckling heller som jag minns. Däremot palt och risgrynsgröt och havregrynsgröt-hatade allihopa! Sallad fanns inte på min tid och väldigt få grönsaker-vi pratar ju 70-80tal här ju.

• Jag är bara jag

Potatisburgare kallades våra och ja,de var goda också. Näringsinnehåll fanns nog ingen som tänkte på på den tiden,det var husmanskost som gällde överallt. Minns INGA grönsaker alls,måste väl ha förekommit nån? Rårivna morötter i.o.f.s...

Svar på tråden Minns ni skolmaten?