Inlägg från: NenneLo |Visa alla inlägg
  • NenneLo

Minns ni skolmaten?

Nu är jag visserligen bara 23 år gammal och minns maten mycket väl. I lågstadiet - mellanstadiet var min favorit potatisbullar, kebabgryta, kinagryta, pizza och blodpudding.

På högstadiet var min favoriträtt tortellini, pizza.

På gymnasiet älskade jag kycklingfilén, chicken nuggets, pizza och vårrullar!  

• NenneLo
    Jag är bara jag skrev 2011-09-06 15:27:52 följande:
    Vi hade jättegod skolmat fram till slutet av 8:an. Då fick vi storköksmat som fraktades miltals och innan dess lagades all mat på skolan. Jag fullkomligt älskade blodpuddningen! Typ kokades i stora sjok mattanterna skar ut stycken av. Sååå gott! Glad  Storköksmaten var hemskt utom pannkakan som ofta var slut innan vi hann dit. Pannbiffen hårdstekt som skosulor,spagettin kokt i all evighet,potatisen sönderkokt och smakade blask,leverbiffen åt jag bara inte!,inte kaviarströmmingen heller. Men allt var inte bra innan heller! Att bara servera semlor liknar ju ingenting! HATAR semlor! Leverkakan var ingen hit heller-då gick det åt mycket lingonsylt.
    VA? Fick ni semlor till lunch?
  • NenneLo
    Jag är bara jag skrev 2011-09-06 15:34:49 följande:
    Jajamensan! Bara semlor! Tur det fanns knäckebröd också för såna som jag som bokstavligt talat kräks av semlor...
    Vilken jäkla lunch... Det skulle jag snarare kalla efterätt isåfall... Jag trodde skolorna strävar efter att servera god och NYTTIG mat. Semlor, herregud.

Ja visst ja, korvstroganoffen och skink/ostsåsen var väldigt god i skolan också!  
Svar på tråden Minns ni skolmaten?