Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Minns ni skolmaten?

Jag gillade kycklinggrytan de gjorde. Har aldrig lyckats göra någon sådan själv. Fiskpinnar tyckte jag också var gott, och palt (säkerligen rätt regional rätt).

Köttfärssåsen var jättegod, men spagetthin var alltid tjock som tunna daggmaskar ungefär.   

• k girl
    Elli47 skrev 2011-09-06 13:56:34 följande:
    Jag gick mina första 6 år i en liten byaskola där kokerskan lagade all mat själv, gudomligt gott, köttfärslimpan, kycklinggrytan, pannkakan, allt var gott. Sen gick jag en rätt liten högstadieskola och där var det faktiskt också mycket god mat, levergryta med ris var ljuvligt gott bl a minns jag.
    Vi hade storkök, men på lågstadiet var det enskilt kök. Minns när jag praktiserade där en vecka och det serverades POTATISGRATÄNG OCH ROSTBIFF! Det var gudomligt gott och jag tog en rejäl portions påfyllning - till andraklassarnas stora förfäran. "Det är ju äckligt!" tyckte de. Vilka pärlor för svin...
  • k girl
    Anova skrev 2011-09-06 14:33:38 följande:

Berodde det på okunskap? 

man kan ju bli "förgiftad".. Jag har inte ätit potatisbullar sedan jag gick ut gymnasiet.  
    Jag skulle ha mjölkfri kost. De buntade ihop mig med glutenallergikern och de två muslimerna i skolan. Jag fick köttsoppa ett par-tre gånger i veckan. Har först börjat om att äta köttsoppa nu, tjugo år senare.
  • k girl
    Anova skrev 2011-09-06 15:00:19 följande:
    Vilken okunskap i specialkost det var på den tiden. (visst är du född -77? har för mig det.. ja är ju ett år yngre).
    Stämmer bra!
Svar på tråden Minns ni skolmaten?