Inlägg från: LiveHappy |Visa alla inlägg
  • LiveHappy

"hemma tandblekningar" håller inte mer än två månader. tandläkarens tandblekning bättre?

Är tandläkarens tandblekningar bättre än dom där hemma tandblekingarna? Har köpt flera olika på tradera, dentaworks och en från tvshop men inget av dom håller mer än 2 månader. Det blir ju jätte dyrt i längden då, och dessutom kan de inte vara bra att bleka tänderna så ofta.

Hos tandläkaren kostar det 3-4000, väldigt dyrt med andra ord. Så innan jag gör det vill jag veta om det håller längre?

Är nog beredd att ge tandläkaren ett försök, får bli tändfasader i värsta fall. 

Men finns det några här som har gjort det hos tandläkaren? 

• Svar på tråden "hemma tandblekningar" håller inte mer än två månader. tandläkarens tandblekning bättre?
  • LiveHappy

Men en av er säger ju nu att det som tandläkaren använder inte finns på nätet, medans den andra säger att det finns på ebay. För om samma tandblekningsgel som tandläkaren använder finns på nätet, så är det nog betydligt billigare att köpa det på nätet.

• LiveHappy
    Niffan skrev 2011-09-05 20:46:41 följande:
    Det jag köpt från tandläkaren och sen (fick tipset av min tandläkare) beställt på e-bay heter Opalescence tooth whitening systems, det jag tycker är bäst men tar längre tid är den på 10% och det var den som tandläkaren rekommenderade, inte starkare.
    Okej. Men finns den gelen på vanliga "whitestrips" tror du? Har testat med sånna där skenor och gillar dom verkligen inte, "whitestrips" är så mycket smidigare.
Svar på tråden "hemma tandblekningar" håller inte mer än två månader. tandläkarens tandblekning bättre?