Inlägg från: zygoma girl |Visa alla inlägg
  • zygoma girl

"hemma tandblekningar" håller inte mer än två månader. tandläkarens tandblekning bättre?

De produkter som tandläkaren har kan man inte köpa på nätet - även om nätförsäljarna hävdar det. Det är bättre kvalitet hos tandläkaren och du få bättre skenor (man ska vara vänlig mot tandköttet!).

Men viktigt är också att du kan få tänderna rejält rengjorda innan så gelen "tar" bättre och att du får kontrollerat så du inte har några kariesangrepp eller otäta fyllningar (blekgelen kan i värsta fall göra så nerven dör och du får göra en rotfyllning).

Med allt detta sagt - alla tänder är olika och en del kan bleka sina tänder en gång var 10:e år medan andra får göra det en gång i halvåret-året eller så.

Fasader rekommenderar jag inte såvida tänderna inte är gravt missfärgade eller har stora fyllningar. Du måste byta ut fasaderna resten av livet, de håller inte för evigt (medellivslängden är 5-10 år vill jag minnas men kan ha fel).

• zygoma girl
    LiveHappy skrev 2011-09-05 19:50:24 följande:
    Men en av er säger ju nu att det som tandläkaren använder inte finns på nätet, medans den andra säger att det finns på ebay. För om samma tandblekningsgel som tandläkaren använder finns på nätet, så är det nog betydligt billigare att köpa det på nätet.
    Jag har aldrig sett att några av de märken som vi använder säljs på nätet - tvärtom brukar företagen i sin marknadsföring mot tandvården framhäva att de bara säljer till proffs. Men man ska aldrig säga aldrig....
Svar på tråden "hemma tandblekningar" håller inte mer än två månader. tandläkarens tandblekning bättre?