Inlägg från: Rix |Visa alla inlägg
  • Rix

Om skolan är för lätt...?

Haft samma problem med ena dottern men ta upp det på utv samt eller boka ett möte utan barnet. Sen kan det vara bra att gå igenom sakerna grundligt trots att man kan innan men att han får lite mer att bita i ibland.
    Har idag en dotter som kan läsa i förskoleklassen men hon gillar att prata om bokstäver och när de andra målar dem så får hon skriva ord med dem i.

• Rix

Måste bara få säga det: I Sverige får barnen vara just barn och det är även det en resurs. Frågan är ju om de Asiatiska barnen även i 19-23 års åldern är duktigare än de svenska.

• Rix

Undrar varför C funderar på att ens flytta tillbaka till detta U-land. Allt går att utveckla och göra bättre men alla behöver inte bli forskare eller dyl. Barn ska bemötas på den nivån dom är punkt slut. Likabehandlingsplaner är jätteviktiga för alla i skolan och ger barnen en kunskap de kan ta med sig i framtiden.

• Rix

Caliningrad, måste bara fråga hur du kan ens överväga att ta med dig ditt barn till detta U-land. Förlåt TS brukar inte byta fokus i en tråd men ...

• Rix

Bor i Sverige och mina döttrar lärde sig läsa när de var 5 respektive 5,5 år men det var när de själva var mogna och JAG fanns där till stöd för dem.

Jag tror också att vi föräldrar har ett visst ansvar och inte kan lägga allt på skolan. Min dotter som börjat 4an nu har ett stort intresse för engelskan och jag hjälper henne att lära sig så mycket hon bara vill.

Svar på tråden Om skolan är för lätt...?