Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Varmaste vinterskorna

Vilka är de varmaste vinterskorna? Har haft viking några år, fryser om mina tår trots ullstrumpor.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Svar på tråden Varmaste vinterskorna
  • Dr Mupp

Jag bo i sörmland så skorna måste tåla både väta och kyla. Eftersom jag har förfrusit mina tår som barn så är jag extremt känslig för kyla. (sitter tex nu med tjocka ullsockar i duntofflor inomhus). Tanken är att det ska bli mina varje dag vinterskor.

• Dr Mupp
    Studentpappa skrev 2011-09-01 20:59:17 följande:
    Finns ju skinnpjucks med Gore-tex i. Med tjock sula och ullfoder står det ju mot kyla bra. Något specifikt märke kan jag inte nämna, vi är ju antagligen inte av samma kön heller.
    Något som är att rekommendera om du inte redan har det är klar ullfrotte's strumpor heter numer woolpower.
    Vanligt bland pistörer och liftpersonal/skidlärare som jobbar i sträng kyla. Jag är själv fd skidlärare vi jobbade heldagar i -30 och då var man noga att ha rätt kläder.
    Jag använder Smartwool, woolpower och minimundus ullstrumpor. Använder aldrig andra strumpor än ull. På sommaren använder jag tunna ullstrumpo och på hösten och vintern tjockare.
    3xm skrev 2011-09-01 21:04:15 följande:

Är skorna/stövlarna helt torra på morgonen när du tar på dem.
    Jag kunde inte förstå varför jag jämt frös om fötterna men kom på sen att dom blev väldigt fuktiga invändigt av fotsvett som man inte märkte och att dom inte kunde torka sig själva under natten.
    Så jag ställer mina i en skotork någon timme för att dom ska få i sig lite värma.  

Ja de är helt torra.
  • Dr Mupp

Ugg Adirondack tall verkade vara kanon, men jag kan under inga omständigheter lägga nästan 4000 kr på ett par skor.

Timberland verkar vara  inom normalskovärme, det är för kallt.

Clarks är jag tveksam till funkar i slaskvädret som finns här ganska ofta

Sorell skulle kunna vara ett alternativ. Att de är klumpiga spelar inte så stor roll för mina Vikingdojjor är klumpiga de med. 

• Dr Mupp
    LaFontaine skrev 2011-09-02 00:37:09 följande:
    Tjabba: jag bor i Stockholm och här fungerar skorna fint. De har som sagt en rätt hög gummikant som tar emot det mesta.
    Kan ju hända att jag inte hittade rätt modell. Du har inte möjlighet att länka?
  • Dr Mupp
    Margaux skrev 2011-09-02 07:19:26 följande:
    Jag har köpt båda mina par på rea och betalade runt 1000-lappen... Men inte kostar de 4k? Tyckar jag har sett dem för ca hälften, även om det fortfarande är sjukt mkt pengar!

Jag kastade mina Sunburst Tall efter 3 säsonger i våras, efter lång och trogen tjäst var det dax! JAg kommer nog köpa nya till fullpris i år eftersom jag aldrig hittade nya UGGs på rean i den modellen. Så mkt som jag änvänder dem är det värt det ändå!

Clarks curlingkängor är bra, men de är för låga för att vara riktigt varma!
    brandos tar 3899 kr.
  • Dr Mupp
    LaFontaine skrev 2011-09-02 10:03:48 följande:
    www.skotornet.se/blogg/?p=3511

Dessa har jag. Grymt fula men väldigt sköna och varma.
    De var verkligen fula men fula skor kan vara värt bara man slipper frysa.
  • Dr Mupp
    Makela871 skrev 2011-10-25 15:45:26 följande:
    Fel länk dom har dam storlekar oxå inne på sidan :)
    Fast inga skor som är extra varma. Jag fryser i mina viking kängor.
Svar på tråden Varmaste vinterskorna