Inlägg från: carlan |Visa alla inlägg
  • carlan

Hemskickad från kommunal skola

Min dotter är förkyld men ingen feber. Ändå ville dem att jag skulle hämta henne från skolan. Min man fick hoppa in från jobbet och hon fick vara med honom på jobbet istället. Hur pigg som helst var hon. Så jag har försökt få tag i kommunen men alla satt i möte. Är det någon som vet vad som gäller?

Hon går i Förskoleklass nu i Årsta i Uppsala. På dagiset hon gick på innan skickade dem bara hem barnen om dem hade feber inte om dem var förkylda.

• Svar på tråden Hemskickad från kommunal skola
  • carlan

Hon var ute med min man på jobbet hela dagen. Grävde i rabatter och lekte i lekparker. Hon går i förskoleklass, hur jobbigare kan det vara? Det är inte maraton dem sysslar med. Jag vet att jag känner min dotter bäst inte några som bara träffat henne i 1 vecka.

Nu studsar hon upp och ner här hemma. Inget fel utan lite snor i näsan.

Jag har fått ett nr till kommunen som jag ska ringa imorgon och höra, dem satt i möte idag. Men är tacksam att få höra riktig fakta om vad som gäller. Det kostar samhället att vi föräldrar ska vara hemma med friska barn.

• carlan

Vart har du fått den informationen ifrån? Dem från kommun jag pratade med idag sa att det fanns det, men hon jag pratade hade inte den exakta texten så jag fick ett annat nr till en som visste.

• carlan

Förskolan jag har haft till min dotter har varit underbar och verkligen kunnat läsa mitt barn. Men skolan hon nu börjat i resonerar inte som dig. Det är därför jag är upprörd och vill veta mina rättigheter som förälder.

Samhället ska inte betala för att barn är lite snoriga. Alla kan göra fel men då ska det rättas till.

• carlan

Saken är den att personalen (lärarna) gav inget alternativ att diskutera. Jag kan inte vända mig till dem som gör fel utan ta reda på RIKTIG fakta och sedan prata med deras överhuvud som i detta fall är rektorn. Kommunen står över rektorn så jag tänkte ha kött på bena innan jag ger min in i någon diskussion.

Jag läser själv till lärare så regler vet jag att det finns men det är viktigt att ha ta reda på sanningen inte vad man tror eller tycker.

• carlan

Fråga inte mig. Dem gjorde det idag!!!

Alla har en chef över sig och jag tänker inte ge mig i detta. Skolan behöver pengar och dem kommer inte få mera pengar om dem skickar hem barn som bara är snoriga.

Är ni tröga. Man blir faktiskt irriterad. Min man har varit med vårt barn hela dagen. Han vet väl om hans barn är hängigt. Och jag kan även intyga att hon har varit lika aktiv som vanligt. Just nu ligger hon och sjunger i sin säng.

Tror ni jag är dum i hela huvudet och gillar att bråka. Nej ni. Jag vill att rätt ska vara rätt. Min dotter har rätt att vara i skolan fast lite snor i näsan. Tänk vad det kostar er att skolan skickar hem barn. Speciellt du som ÄR LÄRARE!!! Önskar du inte högre lön. Låt då skattepengarna gå till det som är tänkt.

Alla kan göra fel. Och idag gjorde två lärare det.

• carlan

Vet ni inte vem som får betala om föräldern måste gå hem från jobbet? Kan upplysa om att försäkringskassans pengar inte ramlar ner från himlen. Dem kommer ifrån oss skattebetalare. Alltså PRIVATA företag.

Ni ska veta att min dotter tjatade på sin far att hon ville vara i skolan hela dagen. Hon älskar skolan mer än att vara hemma. Lustigt att ni tror att ni vet hur hon är. 

Kan även upplysa om att min dotter var endast två timmar i skolan.

Tror ni verkligen att alla lärare är bra? Tur för mig då att jag ska bli lärare för då kommer jag aldrig göra fel. Känns skönt att veta. Även bra att veta att jag kommer att lära känna mina elever på en vecka. Bra att ni upplyser mig om detta.

Nu är jag inte intresserad av flera personer som inte har riktig fakta att ge mig angående detta. Starta en egen tråd och diskutera om ni är så kåta på att tro att kommunens lärare alltid gör rätt.

Så nu ber jag er som vill hjälpa mig i detta att kommentera och komma med bra förslag till vart jag kan finna info om regler/riktlinjer för hemskickning av barn i grundskolan.

• carlan

Ok jag ska låta folk trampa på mig och göra fel. Det kommer göra mig till en bra lärare.

Ser jag någon bli sparkad eller rånad lovar jag att jag är inte den som bara går därifrån. Jag gör något åt det. Jag tror vi behöver vara mera öppna på saker som är fel och stå på oss. Inte vara typisk SVENSK!

Jag är en mycket snäll och omtänksam person. Senast idag gjorde jag en dam på bussen glad. Fast det finns tomma säten kan man slå sig ner vid varandra och samtala. Ni anar inte hur glad denna dam blev av vårt samtal.

Jag tänker inte ta en diskussion med lärarna om jag har fel i denna sak. Det är därför jag söker svar innan jag gör något av detta. Min mening med detta är att jag ska kunna få och har rätt att kolla upp om min åsikt är rätt. Därför ber jag er som kan hjälpa mig att finna fakta i detta att kommentera.

• carlan

Jag är inte intresserad av era kommentarer. Starta en egen tråd om ni har tråkigt nu på kvällen.

Fakta är det jag är intresserad av.

• carlan

Fattar ni trögt! Jag har inte pratat med kommunen för att dem ska prata med lärarna. Utan jag vill veta vad dem har för rätt att tvinga hem min dotter. Det var inte som vi hade något val idag. Fast vi sa att hon kunde vara kvar fick hon inte det.

Sen igen, gud vilka tråkiga liv ni har som kommenterar en massa BAJS rent ut sagt. Leta reda på en tråd där ni tillför något. Jag ska vara snäll och låta er fortsätta här i tråden. Jag har redan pratat med kommunen idag och fick ett namn och nummer till en person som vet. Jag får helt enkelt nöja mig med det.

Tack för mig, men tyvärr kan jag inte tacka er.

Ps. Försök göra en person glad som du inte känner imorgon så kommer världen bli bättre.

Svar på tråden Hemskickad från kommunal skola