Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Amningsinlägg

Vad har ni för amningsinlägg? Jag skulle behöva hitta nåt som inte fastnar i bröstvårtan, har provat både Natusan och ett från apoteket en ljusblå förpackning som jag glömt namnet på.

Är dom dyrare bättre? Blir tokig när de fastnar för de gör så ont att få loss det.

Gravid v.32+3 BF 23/10 Bara 53 dagar dit
  • Svar på tråden Amningsinlägg
  • telgebo
    Natulcien skrev 2011-08-31 14:03:27 följande:
    Jag har Natusan eftersom jag gillar passformen. Men nu är ju sonen 10 mån. så det läcker inte så mycket längre och därför inget problem med att de fastnar. När jag började amma tyckte jag att Liberos var bäst. De fastnade inte. MAM är också bra, fast onödigt dyra.
    Ska kolla upp både Libero och MAMS. Libero borde väl finnas i mataffären men MAMS har jag nog aldrig sett.

Mitt problem är att amningsinläggen syns igenom trots behå inte så snyggt.
  • telgebo
    Natulcien skrev 2011-08-31 14:32:04 följande:
    Libero finns i matvarubutiker. Köpte mina på ICA. De är ganska stora, det var därför jag bytte till Natusan sen. Fast jag har aldrig brytt mig om ifall de syns genom BH'n. Jag har ju kläder över...

MAM har jag bara sett på Apoteket. Men, som sagt, ganska dyra. Fast tunna och fina.
    Mian amningsinlägg syns igenom tröjan alltså. Jag har ändå amningsbehå eller topp över så jag fattar inte.
  • telgebo
    Alvi skrev 2011-08-31 22:59:43 följande:
    Men fastnar de inte för att bröstvårtan helt enkelt är lite fuktig när du stänger bh:n och lägger i inlägget? Det kan lösas enkelt genom att bara torka bröstvårtan ordentligt.

Annars rekommenderar jag att köpa Purelan. Det är en sån där salva för såriga bröstvårtor, men krämen gör att det inte fastnar.
    Jag tror det var så att jag läckte lite efter och så torkade det och så fastnade inlägget. Det här var med mitt förra barn.
  • telgebo

Jag tycker att alla amningsinlägg oavsett vita eller hudfärgade syns genom tröjan trots amningstopp eller amningsbehå.

Gravid v.32+5 BF 23/10 Bara 51 dagar dit
  • telgebo
    lovedoodi skrev 2011-09-14 15:12:16 följande:
    håller med om att natusans är dåliga..
    Dom fastnar på mina också och jag tycker att bröstvårtorna blir mycket mer ömma..
    dom läcker även igenom fort, blir väldigt fuktiga iaf igenom!!
    Jag kör med Liberos och dom gillar jag bäst!!
    Prövade några billiga på coop en gång men dom läckte igenom med en gång!!
    Håller med om Natusans och dessutom tycker jag dom luktar så starkt. Jag har tidigare köpt mina på apoteket, kommer inte ihåg vad de heter.

Nu har jag dock börjat fundera på tvättbara amningsinlägg, men samtidigt så tänker jag att använder man verkligen amningsinlägg under hela amningsperioden eller är det bara ibörjan?

Sedan detta med bröstvärmare, är det bra att ha det nu när hösten närmar sig eller? Hur viktigt är det med att hålla brösten varma och så? Jag har hört att mjölkstockning inte beror på kyla utan annat, men andra påstår att man kan få det av kyla så jag vet inte vad jag ska tro.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    lovedoodi skrev 2011-09-17 19:58:15 följande:
    jag har köpt bröstvärmare men det var för att dom hade utförsäljning :P
    Jag tror det kan vara väldigt skönt att ha när man ska börja sluta amma..
    Det med att det läcker är nog olika från person till person.. jag läcker fortfarande och min dotter är 3,5 månader..
    Läcker dock lite mindre nu men det är pga att min dotter hade lite matvägran i en vecka så ja fick mindre produktion men gött ändå tycker ja för innan hade ja alldeles för mkt ist :P
    kyla tror ja kan göra så man får mjölkstockning, det är nog inte det som gör hela grejen men den hjälper nog till om det redan har börjat bli?
    Jag ska nog satsa på bröstvärmare för nån mjölkstockning har jag inte lust med. Hade det med barn nr 2 och gjorde ruskigt ont.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Är tvättbara dyra i inköp?

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 29 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    ullehj skrev 2011-09-24 13:52:38 följande:
    Hej.

kan verkligen tipsa om några som jag tror hette Piegeon eller liknande, när det var aktuellt för mig så var det de enda som funkade, som inte allls fastnade, trots att jag hade ganska stora besvär med amningen.
    jag köpte då dessa på babyproffsen.
    Det var en vit röd kartong.
    för mig gjorde det underverk byta amningsinlägg, så hoppas det gör det funkar för dig också.

De har jag faktiskt provat det var en provförpackning i Babybagen. Dock dyra i inköp och finns bara i välsorterade babybutiker och inte på ICA eller liknande.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 29 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
Svar på tråden Amningsinlägg