• telgebo

Amningsinlägg

Vad har ni för amningsinlägg? Jag skulle behöva hitta nåt som inte fastnar i bröstvårtan, har provat både Natusan och ett från apoteket en ljusblå förpackning som jag glömt namnet på.

Är dom dyrare bättre? Blir tokig när de fastnar för de gör så ont att få loss det.

Gravid v.32+3 BF 23/10 Bara 53 dagar dit
  • Svar på tråden Amningsinlägg
  • Natulcien

Jag har Natusan eftersom jag gillar passformen. Men nu är ju sonen 10 mån. så det läcker inte så mycket längre och därför inget problem med att de fastnar. När jag började amma tyckte jag att Liberos var bäst. De fastnade inte. MAM är också bra, fast onödigt dyra.

• telgebo
    Natulcien skrev 2011-08-31 14:03:27 följande:
    Jag har Natusan eftersom jag gillar passformen. Men nu är ju sonen 10 mån. så det läcker inte så mycket längre och därför inget problem med att de fastnar. När jag började amma tyckte jag att Liberos var bäst. De fastnade inte. MAM är också bra, fast onödigt dyra.
    Ska kolla upp både Libero och MAMS. Libero borde väl finnas i mataffären men MAMS har jag nog aldrig sett.

Mitt problem är att amningsinläggen syns igenom trots behå inte så snyggt.
  • Natulcien
    telgebo skrev 2011-08-31 14:27:07 följande:
    Ska kolla upp både Libero och MAMS. Libero borde väl finnas i mataffären men MAMS har jag nog aldrig sett.

Mitt problem är att amningsinläggen syns igenom trots behå inte så snyggt.
    Libero finns i matvarubutiker. Köpte mina på ICA. De är ganska stora, det var därför jag bytte till Natusan sen. Fast jag har aldrig brytt mig om ifall de syns genom BH'n. Jag har ju kläder över...

MAM har jag bara sett på Apoteket. Men, som sagt, ganska dyra. Fast tunna och fina.
  • telgebo
    Natulcien skrev 2011-08-31 14:32:04 följande:
    Libero finns i matvarubutiker. Köpte mina på ICA. De är ganska stora, det var därför jag bytte till Natusan sen. Fast jag har aldrig brytt mig om ifall de syns genom BH'n. Jag har ju kläder över...

MAM har jag bara sett på Apoteket. Men, som sagt, ganska dyra. Fast tunna och fina.
    Mian amningsinlägg syns igenom tröjan alltså. Jag har ändå amningsbehå eller topp över så jag fattar inte.
  • Alvi

Men fastnar de inte för att bröstvårtan helt enkelt är lite fuktig när du stänger bh:n och lägger i inlägget? Det kan lösas enkelt genom att bara torka bröstvårtan ordentligt.

Annars rekommenderar jag att köpa Purelan. Det är en sån där salva för såriga bröstvårtor, men krämen gör att det inte fastnar.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Knabbo

jag använder Libero, tycker dom suger upp bäst då det rinner och läcker ganska mycket...sedan så har jag aldrig varit med om att dom har fastnat, inte ens i början när han sög sår på ena bröstet :)

• telgebo
    Alvi skrev 2011-08-31 22:59:43 följande:
    Men fastnar de inte för att bröstvårtan helt enkelt är lite fuktig när du stänger bh:n och lägger i inlägget? Det kan lösas enkelt genom att bara torka bröstvårtan ordentligt.

Annars rekommenderar jag att köpa Purelan. Det är en sån där salva för såriga bröstvårtor, men krämen gör att det inte fastnar.
    Jag tror det var så att jag läckte lite efter och så torkade det och så fastnade inlägget. Det här var med mitt förra barn.
  • jen78

Jag har amningsinlägg från Libero som är hudfärgade. De syns inte genom tröjan lika mycket som de vita gör. Ett tips

• Makka Pakka

Ica's egna eller Libero - bara hudfärgade! De vita syns för mkt genom!

Annars ett tips att torka av vårtan innan man sätter i inlägget.  

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • telgebo

Jag tycker att alla amningsinlägg oavsett vita eller hudfärgade syns genom tröjan trots amningstopp eller amningsbehå.

Gravid v.32+5 BF 23/10 Bara 51 dagar dit
Svar på tråden Amningsinlägg