• Annettiz

I väntan

Nu ÄNTLIGEN har vi fått en kallelse till ett första besök på Huddinge. Imorgon. Har stått i kö för äggdonation i ca 1½ år nu.
    Jag är så upp över huvudet nervös inför besöket.

Någon som vet hur det går till? En gynekologisk undersökning vet jag väntar, men vad mer? VI ska även till kuratorn både min sambo och jag imorgon. Men vad står på tur sen? Någon som kan berätta om behandlingarna som väntar och hur lång tid det sedan tar tills man sätter in ägget?

Hujedamej, jag är verkligen helt galet nervös. Orkar inte med mer motgångar.

tacksam för svar.

• Svar på tråden I väntan
  • Poffa

Anettiz: Vi får hålla tummarna att våra donatorer har många ägg så vi slipper vänta! Känns verkligen att man närmar sig nu för nästan alla tankar går åt till detta. Svårt att sköta sitt arbetet!

UG82: fy vad jobbig med så lång väntetid! Då skulle jag nog kolla över alternativen utomlands.  

• Annettiz

Poffa:  Jaaa, gud jag tänker på det hela tiden verkligen. Alla tankar och all energi går åt detta, så får verkligen hoppas att det går vägen!

Ska ringa dit imorgon tänkte jag och fråga hur det går till om vi inte får äggen då, hur lång tid det kan ta i så fall till nästa försök.

• UG82

Ja vi har kommit överens nu om att boka in samtal med kliniken i Riga. Hade en egen donator från början men allt tog för lång tid o hon blev för gammal. Hade även vänner som erbjöd sig. Men när allt kom till kritan så ångrade de sig. Så bästa alternativet känns nu som att vi åker utomlands. Vill så gärna att min son ska få ett syskon inom rimlig tid så de har glädje av varann. Fick honom på naturlig väg. Sen från jan 08 till juli 09 så gick båda äggstockarna sönder under endometrios operationer.

• Lollilock
    UG82 skrev 2011-10-18 00:55:49 följande:
    Ja vi har kommit överens nu om att boka in samtal med kliniken i Riga. Hade en egen donator från början men allt tog för lång tid o hon blev för gammal. Hade även vänner som erbjöd sig. Men när allt kom till kritan så ångrade de sig. Så bästa alternativet känns nu som att vi åker utomlands. Vill så gärna att min son ska få ett syskon inom rimlig tid så de har glädje av varann. Fick honom på naturlig väg. Sen från jan 08 till juli 09 så gick båda äggstockarna sönder under endometrios operationer.

Provat donor.se?
  • Annettiz

jag har också kollat på den sidan. Förstod inte heller hur den funkade. Kändes lite oseriös

• UG82

Annetiz håller med dig kändes väldigt oseriöst. Håller tummarna att det är meningen att det ska finnas en  donator åt oss också

• Annettiz

Just nu håller jag på att krypa ur kroppen. Min sambo var i morse och lämnade sperma och äggen ska/har tagit ut idag. De skulle ringa om det inte räckte till oss, men vet inte hur länge jag ska behöva gå och vara orolig. Är på jobbet, men känner att jag inte fungerar alls just nu.

Hoppas hoppas hoppas det räcker till oss!

• Annettiz

9 ägg är våra!!!!!!!! Insättning av ett imorgon. Håll tummarna! :)

• Poffa

Härligt Annettiz! Jätte grattis till de nio äggen. Nu håller jag alla tummar och tår för er!

Hoppas att allt går vägen och att ni får några till frysen oxå......

Själv så har jag lite problem med hormonerna just nu. Har precis börjat käka tabletter för att hamna i fas med donatorn. Ska på VUL om en vecka. Hoppas vi får ägg oxå trots att vi är par nummer 2! För denna nedregleringen och uppregleringen är jag gärna utan..... Har inte alls varit mig själv den här gången med alla hormoner Rynkar på näsan

Svar på tråden I väntan