Emeliiiee skrev 2011-09-20 10:10:11 följande:
Är så härligt att få se sitt barn i magen, vet ni om de är en pojke/flicka? I vilken vecka är du i nu?
Trodde inte man skulle ha så mycket att göra på dagarna men är verkligen fullt upp, sen ta allt mycket längre tid att göra. Blir nog att jag stannar hemma till september nästa år.
Hur långt har du kommit med utbildningen?
Jag hade en väldigt lätt graviditet ända till vecka 34 då jag gjorde ett UL och de visade att bebisen i magen inte växte som de skulle. Så då fick jag gå till mvc 2-3gånger i veckan och göra TUL och CTG. Så blev igångsatt i vecka 40 och då skulle bebisen väga under 2500g enligt alla testet och läkare.
Förlossningen gick jättebra, gjorde inte så ont som jag trodde. Tog ryggmärgsbedövning och de var helt underbart. Ut kom en kille som vägde 3510g så läkarna hade haft fel på över ett kilo så egentligen hade jag inte behövt bli igångsatt eller gjort alla TUL och CTG.
Hur känner du inför förlossningen?
Ja det är så mysigt! Jag skulle kunna göra hur många ul som helst! :) Nej vi vet inte kön än, men den 4 oktober vet vi :) Jag är i vecka 24.
Jag kan tänka mig att allt tar lång tid! Det tycker jag att det börjar göra redan nu när man är gravid :P
Härligt, då har du länge kvar att vara hemma :) Är din kille hemma nåt med?
Jag har 1,5 år kvar till jul och har då läst 3,5.
Oj då, vad fel dom hade. Så skönt att det var en lagom stor kille som kom :)
Ibland är jag jättenervös men oftast tänker jag att det är nåt man ska klara av. Jag ska försöka förbereda mig ordentligt och hoppas att det kommer gå bra.
Hur gammal är din lilla kille?