• Emeliiiee

Mammalediga i Halland

Hej! Bor du i Halland och är mammaledig får du gärna höra av dig till mig! Har en son på snart två månader så det här med att gå hemma hela dagarna är nytt för mig och stundtals rätt enformigt. Finns de fler Mammor i Halland som är sugna på lite promenader,mammasnack och bara umgås? :)

• Svar på tråden Mammalediga i Halland
  • längtan87
    Emeliiiee skrev 2011-09-06 20:30:11 följande:
    Va kul, Grattis!!
    Bor mitt i mellan Falkenberg och Halmstad. Var bor du?
    Tack :) Hur känns det att vara mamma då? :)
    Jag bor i Varberg. Vad gör du när du inte är mammaledig?
  • Emeliiiee

Är helt underbart att vara mamma Väntar du ditt första barn?
    innan jag gick på mammaledighet så jobbade som frisör. Vad sysslar du med på dagarna?
    Har du mått bra hittills under graviditeten?

• längtan87
    Emeliiiee skrev 2011-09-12 22:04:39 följande:
    Är helt underbart att vara mamma Väntar du ditt första barn?
    innan jag gick på mammaledighet så jobbade som frisör. Vad sysslar du med på dagarna?
    Har du mått bra hittills under graviditeten?
    Kan tänka mig det :)
    Ja det är mitt första :) Hur många har du?
    Vilken salong jobbar du på?
    Jag pluggar till lärare i Göteborg och har mått nästan bara fint hittills :)
  • Emeliiiee

Å va skönt att du mått bra vilket datum är du beräknad till? Vart på ultraljud än?
    De är oxå mitt första barn så man visste inte vad man hade att vänta.
    Jobbade på en salong som heter Coquette.
    Så kul, vilket/vilka ämnen ?

• längtan87
    Emeliiiee skrev 2011-09-13 14:48:45 följande:
    Å va skönt att du mått bra vilket datum är du beräknad till? Vart på ultraljud än?
    De är oxå mitt första barn så man visste inte vad man hade att vänta.
    Jobbade på en salong som heter Coquette.
    Så kul, vilket/vilka ämnen ?
    Jag är beräknad till 15 januari. Och ja, rul har vi varit på och några vul innan med, fast dom var ju längesen. Bebis är så söt så :P
    Nej gud, livet kommer väl bli helt annorlunda!
    Vad gör ni på dagarna då? Hur länge planerar du att vara hemma?
    Gymnsielärare i svenska och religion blir det.
    Hur mådde du när du var gravid? Och den stora frågan, hur var förlossningen? :/
  • Emeliiiee

Är så härligt att få se sitt barn i magen, vet ni om de är en pojke/flicka? I vilken vecka är du i nu?
    Trodde inte man skulle ha så mycket att göra på dagarna men är verkligen fullt upp, sen ta allt mycket längre tid att göra. Blir nog att jag stannar hemma till september nästa år.
    Hur långt har du kommit med utbildningen?
    Jag hade en väldigt lätt graviditet ända till vecka 34 då jag gjorde ett UL och de visade att bebisen i magen inte växte som de skulle. Så då fick jag gå till mvc 2-3gånger i veckan och göra TUL och CTG. Så blev igångsatt i vecka 40 och då skulle bebisen väga under 2500g enligt alla testet och läkare.
    Förlossningen gick jättebra, gjorde inte så ont som jag trodde. Tog ryggmärgsbedövning och de var helt underbart. Ut kom en kille som vägde 3510g så läkarna hade haft fel på över ett kilo så egentligen hade jag inte behövt bli igångsatt eller gjort alla TUL och CTG.
    Hur känner du inför förlossningen?

• längtan87
    Emeliiiee skrev 2011-09-20 10:10:11 följande:
    Är så härligt att få se sitt barn i magen, vet ni om de är en pojke/flicka? I vilken vecka är du i nu?
    Trodde inte man skulle ha så mycket att göra på dagarna men är verkligen fullt upp, sen ta allt mycket längre tid att göra. Blir nog att jag stannar hemma till september nästa år.
    Hur långt har du kommit med utbildningen?
    Jag hade en väldigt lätt graviditet ända till vecka 34 då jag gjorde ett UL och de visade att bebisen i magen inte växte som de skulle. Så då fick jag gå till mvc 2-3gånger i veckan och göra TUL och CTG. Så blev igångsatt i vecka 40 och då skulle bebisen väga under 2500g enligt alla testet och läkare.
    Förlossningen gick jättebra, gjorde inte så ont som jag trodde. Tog ryggmärgsbedövning och de var helt underbart. Ut kom en kille som vägde 3510g så läkarna hade haft fel på över ett kilo så egentligen hade jag inte behövt bli igångsatt eller gjort alla TUL och CTG.
    Hur känner du inför förlossningen?

Ja det är så mysigt! Jag skulle kunna göra hur många ul som helst! :) Nej vi vet inte kön än, men den 4 oktober vet vi :) Jag är i vecka 24.
    Jag kan tänka mig att allt tar lång tid! Det tycker jag att det börjar göra redan nu när man är gravid :P
    Härligt, då har du länge kvar att vara hemma :) Är din kille hemma nåt med?
    Jag har 1,5 år kvar till jul och har då läst 3,5.
    Oj då, vad fel dom hade. Så skönt att det var en lagom stor kille som kom :)
    Ibland är jag jättenervös men oftast tänker jag att det är nåt man ska klara av. Jag ska försöka förbereda mig ordentligt och hoppas att det kommer gå bra.
    Hur gammal är din lilla kille?
  • Emeliiiee

Är skönt att veta könet på bebisen Tror ni att de är en pojke eller flicka?
    Haha ja de mesta tar längre tid när man är gravid. Har du en bra Bm?
    Du har ju en bra inställning till förlossningen så då kommer de gå jättebra!
    Min sambo är ledig en dag i veckan så de är skönt att få lite avlastning. Hur ska ni göra med föräldrarledigheten?
    Vår lilla kille är 10veckor nu, tiden går så fort!
    Trevlig helg!

• längtan87
    Emeliiiee skrev 2011-09-23 17:46:20 följande:
    Är skönt att veta könet på bebisen Tror ni att de är en pojke eller flicka?
    Haha ja de mesta tar längre tid när man är gravid. Har du en bra Bm?
    Du har ju en bra inställning till förlossningen så då kommer de gå jättebra!
    Min sambo är ledig en dag i veckan så de är skönt att få lite avlastning. Hur ska ni göra med föräldrarledigheten?
    Vår lilla kille är 10veckor nu, tiden går så fort!
    Trevlig helg!
    Jag tror att det blir en kille :) Det har känts som en tjej länge nu men jag tror att det kommer dyka upp en liten snopp på ul :) Magen ser ut som en "killmage" med. Vi får se :)
    Ja jag är ändå inte stor än men det tar ändå längre tid och man blir klumpigare...
    BM är jättebra. Hur var din?
    Åh härligt att du säger det! Vi får hålla tummarna för en bra förlossning!
    Så din kille tar ut fp för en dag i veckan? Hur många tar du ut? Vi vet inte än hur mkt vi får så det hänger på det.. Har skickat papper till fk men inget svar än.
    Oj bara 10 veckor! :) Jag trodde han var större! Men gud vad mysigt! Kan tänka mig att tiden går fort! Man får njuta av bebistiden!
    Kram
  • Emeliiiee

Hej, läget?
    Hur gick de på UL? Fick ni veta könet?
    Så skönt att din Bm är bra. Min var helt okej.
    Har du börjat känna sparkar/rörelser i magen?
    Tiden går så fort men är så mysigt med en bebis. Jag tar 5dagar i veckan och sambon jobbar lördagar så blir ledig en dag under veckan så han har bara tagit sina 10 pappar dagar hittills. Fk är inte roliga att ha att göra med, allt tar så lång tid och en massa extra jobb. Skönt att du skickat in papperna! Vad gör din sambo?
    Har ni köpt några "bebis grejer"?
    Kram

• längtan87
    Emeliiiee skrev 2011-10-05 11:38:57 följande:
    Hej, läget?
    Hur gick de på UL? Fick ni veta könet?
    Så skönt att din Bm är bra. Min var helt okej.
    Har du börjat känna sparkar/rörelser i magen?
    Tiden går så fort men är så mysigt med en bebis. Jag tar 5dagar i veckan och sambon jobbar lördagar så blir ledig en dag under veckan så han har bara tagit sina 10 pappar dagar hittills. Fk är inte roliga att ha att göra med, allt tar så lång tid och en massa extra jobb. Skönt att du skickat in papperna! Vad gör din sambo?
    Har ni köpt några "bebis grejer"?
    Kram
    Hej.
    Allt är fint. Hur är det själv?
    Ulet gick bra och vi fick se en liten kille :)
    Oja jag känner mycket sparkar och rörelser. Han börjar ta plats nu :P
    Vad skönt att din kille har så många pappadagar kvar! Och du kommer ju kunna vara hemma ganska länge.
    Min sambo pluggar. Han har en utbildning så i värsta fall får han söka jobb om det krisar men annars så ska han fortsätta plugga.
    Ja vi var på Gekås förra veckan och inhandlade en hel del grejer till bebis. Sen har vi handlat lite kläder, men det lär bli mer :P Vagn ska vi beställa nu och sen måste vi köpa säng och skötbord. Men det känns som att vi är ute i ganska god tid :)
    Hade ni mycket grejer?
    Kram
  • Emeliiiee

Åh va roligt, grattis!! Så härligt att han är aktiv i magen
    Skönt att ni har inhandlat en del, man orkar inte så mycket i slutet. Ge-kås har jättebra babygrejer, deras filtar är super. Vad ska ni ha för vagn?
    Vi köpte en hel del grejer, men bärselen och amningskudden är nog de vi använt mest hittills.
    Vad pluggar din kille till?
    Har ni börjat gå i nån föräldrargrupp än?
    Kram

Svar på tråden Mammalediga i Halland