• Emeliiiee

Mammalediga i Halland

Hej! Bor du i Halland och är mammaledig får du gärna höra av dig till mig! Har en son på snart två månader så det här med att gå hemma hela dagarna är nytt för mig och stundtals rätt enformigt. Finns de fler Mammor i Halland som är sugna på lite promenader,mammasnack och bara umgås? :)

• Svar på tråden Mammalediga i Halland
  • Emeliiiee

Är helt underbart att vara mamma Väntar du ditt första barn?
    innan jag gick på mammaledighet så jobbade som frisör. Vad sysslar du med på dagarna?
    Har du mått bra hittills under graviditeten?

• Emeliiiee

Å va skönt att du mått bra vilket datum är du beräknad till? Vart på ultraljud än?
    De är oxå mitt första barn så man visste inte vad man hade att vänta.
    Jobbade på en salong som heter Coquette.
    Så kul, vilket/vilka ämnen ?

• Emeliiiee

Är så härligt att få se sitt barn i magen, vet ni om de är en pojke/flicka? I vilken vecka är du i nu?
    Trodde inte man skulle ha så mycket att göra på dagarna men är verkligen fullt upp, sen ta allt mycket längre tid att göra. Blir nog att jag stannar hemma till september nästa år.
    Hur långt har du kommit med utbildningen?
    Jag hade en väldigt lätt graviditet ända till vecka 34 då jag gjorde ett UL och de visade att bebisen i magen inte växte som de skulle. Så då fick jag gå till mvc 2-3gånger i veckan och göra TUL och CTG. Så blev igångsatt i vecka 40 och då skulle bebisen väga under 2500g enligt alla testet och läkare.
    Förlossningen gick jättebra, gjorde inte så ont som jag trodde. Tog ryggmärgsbedövning och de var helt underbart. Ut kom en kille som vägde 3510g så läkarna hade haft fel på över ett kilo så egentligen hade jag inte behövt bli igångsatt eller gjort alla TUL och CTG.
    Hur känner du inför förlossningen?

• Emeliiiee

Är skönt att veta könet på bebisen Tror ni att de är en pojke eller flicka?
    Haha ja de mesta tar längre tid när man är gravid. Har du en bra Bm?
    Du har ju en bra inställning till förlossningen så då kommer de gå jättebra!
    Min sambo är ledig en dag i veckan så de är skönt att få lite avlastning. Hur ska ni göra med föräldrarledigheten?
    Vår lilla kille är 10veckor nu, tiden går så fort!
    Trevlig helg!

• Emeliiiee

Hej, läget?
    Hur gick de på UL? Fick ni veta könet?
    Så skönt att din Bm är bra. Min var helt okej.
    Har du börjat känna sparkar/rörelser i magen?
    Tiden går så fort men är så mysigt med en bebis. Jag tar 5dagar i veckan och sambon jobbar lördagar så blir ledig en dag under veckan så han har bara tagit sina 10 pappar dagar hittills. Fk är inte roliga att ha att göra med, allt tar så lång tid och en massa extra jobb. Skönt att du skickat in papperna! Vad gör din sambo?
    Har ni köpt några "bebis grejer"?
    Kram

• Emeliiiee

Åh va roligt, grattis!! Så härligt att han är aktiv i magen
    Skönt att ni har inhandlat en del, man orkar inte så mycket i slutet. Ge-kås har jättebra babygrejer, deras filtar är super. Vad ska ni ha för vagn?
    Vi köpte en hel del grejer, men bärselen och amningskudden är nog de vi använt mest hittills.
    Vad pluggar din kille till?
    Har ni börjat gå i nån föräldrargrupp än?
    Kram

Svar på tråden Mammalediga i Halland