• Juliette F

Finns det fler än jag?

woo skrev 2011-08-30 20:01:04 följande:
    Hej! Försökt läsa på trådarna här ang äggdonation om jag skulle hitta några tips på kliniker där man har donatorer som även passar icke typisk svenk/nordisk. Börjar känna mig nästan uppgiven för jag har sökt med ljus o lykta på olika kliniker. Så om ni alla starka tappra blivande mammor som hittat era kliniker runt i världen vet om eller får höra några tips som kan ge mig lite hopp att hitta en klinik där dom även har donatorer med asiatisa el liknande ursprung. Plus att det vore jätte skönt att höra att det inte bara är jag som har detta problem med att tydligen ha ett avvikande utseende... Om ni finns skriv en rad berätta hur ni tänker och hur ni gjort gör ek planerar!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:04
    el planerar ska det stå....

En fråga: har du sökt med ljus o lykta på nätet på kliniker i Asien? Jag minns jag läste om Asien i en annan tråd här, fast kan tyvärr inte komma ihåg vilken, att det fanns gott om bra klinker till riktigt bra priser. Tips: googla asiatiskt land+stad+IVF. Fast har du redan gjort detta så är det förstås ingen hjälp Glad. Har också läst att man visst kan önska sig en donator med asiatiskt utseende på många närmare kliniker, men att man då kan få vänta lite längre innan rätt person dyker upp. Lycka till!!
  • Juliette F
    woo skrev 2011-08-31 17:46:49 följande:
    Tack så mycket. Jo visst har jag sökt Asien men bara fått 1 vettigt svar från 1 kordinator i Thailand. Lycka till själv!!! 
    Ok, men tror att det kan löna sig att fortsätta googla på Asien, dock.. hittar du en bra klinik där, så blir ju väntetiden väldigt kort! Glad Ett annat tips: bli medlem i Fertility Friend. Där diskuterar folk från hela världen IVF och ÄD. Kanske kan du få tips där? Du kan oxå bara googla på fertility friend+asia+de (de= donor eggs). Alternativt fertility friend+asia+IVF. Kanske får du upp nåt vettigt :).
  • Juliette F
    woo skrev 2011-08-31 19:33:42 följande:
    Btw fick 1 kostnadsförlag hör 1tag sen m donator i Thailand ca 70.000:- då är inte mina vår resa o uppehälle i det såklart. Men ska kolla upp det lite närmare för man kan ju inte skryta med att vi har 1 ekonomi m stora reserver efter alla IVFer.... Är ärligt talat rädd för att misslyckas igen det har tagit på både mitt kvinnliga ego o förhållandet. Är det fler som kännt så?
    Oj, det lät som ett överpris som heter duga!! Thailand är ju ett "billigt" land förhållandevis, men nu vet jag iofs inte vad det är för klinik. Kanske lyx för kändisar/överklass? Flört Men annars är det ett ganska normalt pris i länder som Finland och USA. Kanske t o m dyrare i USA. Förstår mycket väl om kassan är skral efter IVF, själv har vi bara gjort ett men det sved ändå (35000 SEK inkl allt). Nu kostar ÄD ca 5000 euro, men då är resor och uppehälle inte inräknat. Skulle tippa på vi landar på ca 6000 Euro totalt. Nej, inte heller vi är gjorda av pengarFlört. Vi tar av vårt "bygga hus-konto", ett projekt som vi får skjuta lite på framtiden. Men vi resonerar som så - inga barn, inget behov av hus :). Vi bor rätt bra som det är i vår lägenhet :).

Du är inte ensam om att vara rädd för att misslyckas - det tror jag alla känner som gör IVF/ÄD. Särskilt om man fått många minus på stickan redan. I vårt fall är det 6 års "hopplös" bebisverkstad. Men vi tror stenhårt på att vi ska lyckas nu! Så håll hoppet vid liv, vissa får göra flera ÄD innan det blir bebis. Det är värt allt i slutändan! Baby

Svar på tråden Finns det fler än jag?