• woo

Finns det fler än jag?

Hej! Försökt läsa på trådarna här ang äggdonation om jag skulle hitta några tips på kliniker där man har donatorer som även passar icke typisk svenk/nordisk. Börjar känna mig nästan uppgiven för jag har sökt med ljus o lykta på olika kliniker. Så om ni alla starka tappra blivande mammor som hittat era kliniker runt i världen vet om eller får höra några tips som kan ge mig lite hopp att hitta en klinik där dom även har donatorer med asiatisa el liknande ursprung. Plus att det vore jätte skönt att höra att det inte bara är jag som har detta problem med att tydligen ha ett avvikande utseende... Om ni finns skriv en rad berätta hur ni tänker och hur ni gjort gör ek planerar!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:04
    el planerar ska det stå....

• Svar på tråden Finns det fler än jag?
  • kellikopter

Nu är ju säkert inte detta svar på din fråga, men vad jag har hört så är ju den "asiatiska genen" den dominanta. Så om du är asiat själv så kanske det "inte gör något" att donatorn inte är asiat. Förstår att detta inte var alls vad du undrade men det är ju en liten tanke iaf :) lycka till och hoppas det fina någon som kan svara

• woo

Ja det här med äggdonation är inte enkelt först har vi alla gått igenom några ivfer m.m Sen när inte det går så förvinner ju inte längtan till en liten.... När man är stark igen o har ny energi ska man hitta "rätt" klinik via mail o dom svar jag har fått är... Efterfrågan är stor på icke vita donatorer men finns ej. Kanske om 2år  såg en tråd om vi som går på AVApeter men hittar inte den nu! För det är dom enda som svarat att dom har över 500 donatorer och även asiatiska!!! Om nån av er tjejer ser detta kan ni hjälpa mig hitta er tråd? Och kan man få hoppa in i den?

• Juliette F
    woo skrev 2011-08-30 20:01:04 följande:
    Hej! Försökt läsa på trådarna här ang äggdonation om jag skulle hitta några tips på kliniker där man har donatorer som även passar icke typisk svenk/nordisk. Börjar känna mig nästan uppgiven för jag har sökt med ljus o lykta på olika kliniker. Så om ni alla starka tappra blivande mammor som hittat era kliniker runt i världen vet om eller får höra några tips som kan ge mig lite hopp att hitta en klinik där dom även har donatorer med asiatisa el liknande ursprung. Plus att det vore jätte skönt att höra att det inte bara är jag som har detta problem med att tydligen ha ett avvikande utseende... Om ni finns skriv en rad berätta hur ni tänker och hur ni gjort gör ek planerar!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:04
    el planerar ska det stå....

En fråga: har du sökt med ljus o lykta på nätet på kliniker i Asien? Jag minns jag läste om Asien i en annan tråd här, fast kan tyvärr inte komma ihåg vilken, att det fanns gott om bra klinker till riktigt bra priser. Tips: googla asiatiskt land+stad+IVF. Fast har du redan gjort detta så är det förstås ingen hjälp Glad. Har också läst att man visst kan önska sig en donator med asiatiskt utseende på många närmare kliniker, men att man då kan få vänta lite längre innan rätt person dyker upp. Lycka till!!
  • woo

Tack så mycket. Jo visst har jag sökt Asien men bara fått 1 vettigt svar från 1 kordinator i Thailand. Lycka till själv!!! 

• Juliette F
    woo skrev 2011-08-31 17:46:49 följande:
    Tack så mycket. Jo visst har jag sökt Asien men bara fått 1 vettigt svar från 1 kordinator i Thailand. Lycka till själv!!! 
    Ok, men tror att det kan löna sig att fortsätta googla på Asien, dock.. hittar du en bra klinik där, så blir ju väntetiden väldigt kort! Glad Ett annat tips: bli medlem i Fertility Friend. Där diskuterar folk från hela världen IVF och ÄD. Kanske kan du få tips där? Du kan oxå bara googla på fertility friend+asia+de (de= donor eggs). Alternativt fertility friend+asia+IVF. Kanske får du upp nåt vettigt :).
  • woo

Ja där hänger jag en del  ge upp vill man ju inte! Har vart här mycket men dock tyst alltså icke medlem tills igår när jag insåg att det finns så mycket kunskap jävlar anamna o hopp! Så kanske kan jag hitta likasinnade här oavsätt ursprung o bli samt kunna peppa tillbaka! Man har ju en del i ryggsäcken både gott o ogott...  Men man ska se framåt fast när jag skrev inlägget ser jag att det ser inte så glatt ut direkt. Men vem känner sig inte uppgiven iband?!  Hur går det för dig?

• woo

Btw fick 1 kostnadsförlag hör 1tag sen m donator i Thailand ca 70.000:- då är inte mina vår resa o uppehälle i det såklart. Men ska kolla upp det lite närmare för man kan ju inte skryta med att vi har 1 ekonomi m stora reserver efter alla IVFer.... Är ärligt talat rädd för att misslyckas igen det har tagit på både mitt kvinnliga ego o förhållandet. Är det fler som kännt så?

• Juliette F
    woo skrev 2011-08-31 19:33:42 följande:
    Btw fick 1 kostnadsförlag hör 1tag sen m donator i Thailand ca 70.000:- då är inte mina vår resa o uppehälle i det såklart. Men ska kolla upp det lite närmare för man kan ju inte skryta med att vi har 1 ekonomi m stora reserver efter alla IVFer.... Är ärligt talat rädd för att misslyckas igen det har tagit på både mitt kvinnliga ego o förhållandet. Är det fler som kännt så?
    Oj, det lät som ett överpris som heter duga!! Thailand är ju ett "billigt" land förhållandevis, men nu vet jag iofs inte vad det är för klinik. Kanske lyx för kändisar/överklass? Flört Men annars är det ett ganska normalt pris i länder som Finland och USA. Kanske t o m dyrare i USA. Förstår mycket väl om kassan är skral efter IVF, själv har vi bara gjort ett men det sved ändå (35000 SEK inkl allt). Nu kostar ÄD ca 5000 euro, men då är resor och uppehälle inte inräknat. Skulle tippa på vi landar på ca 6000 Euro totalt. Nej, inte heller vi är gjorda av pengarFlört. Vi tar av vårt "bygga hus-konto", ett projekt som vi får skjuta lite på framtiden. Men vi resonerar som så - inga barn, inget behov av hus :). Vi bor rätt bra som det är i vår lägenhet :).

Du är inte ensam om att vara rädd för att misslyckas - det tror jag alla känner som gör IVF/ÄD. Särskilt om man fått många minus på stickan redan. I vårt fall är det 6 års "hopplös" bebisverkstad. Men vi tror stenhårt på att vi ska lyckas nu! Så håll hoppet vid liv, vissa får göra flera ÄD innan det blir bebis. Det är värt allt i slutändan! Baby

• woo

 Är känslig idag fick 1 tår i ögat av d du skrev. Men visst är det så att om el rättare sagt NÄR det händer är det värt ALLT! Vi alla är värda att kunna få slösa med all kärlek vi har i oss till våra önskade efterlängtade  Visst låter det lite väl dyrt förslaget jag fått o hoppas ingen tar illa vid sig när jag säjer dyrt i detta känsliga ämne.... Tycker ni resonerar vettigt ang erat boende o livs tänk.

• Lotus1

Hej Woo! Du är inte ensam. Jag var i samma sits som du för ca 1 år sedan och kände mig väldigt ensam med mitt " problem". Hittade också en kliniken i Thailand. Det var dyrt tyckte jag, men samtidigt var det väldigt viktigt för mig att få en donator med asiatiskt utseende som jag. Vi gjorde ett misslyckat försök i dec -10. Gjorde ett nytt försök med ny donator i april och nu väntar jag tvillingar i vecka 25, 2 flickor. För oss är det värt vartenda öre. Vi har kombinerat resorna med lite solsemester och besök i mitt hemland ( jag kommer inte från Thailand) så det känns ganska ok med priset ändå.

Lycka till! 

• woo

Hej hopp67!! Åh vad roligt grattis!!!  underbart att höra i dubbelt upp oxå!!! Skulle bli jätte glad om du skulle vilja inboxa mig om vart ni gick o så? Liten fråga kan d va så att du liksom jag är adopterad från Sydkorea? Du behöver inte svara men jag är ialf. O jag förstår att ni tycker att det har vart värt varenda öre!!! Vem skulle inte känna så om man har turen att få lyckas!  Kram o tack gör posetiv feedback!

• Lotus1
    woo skrev 2011-09-03 16:05:10 följande:
    Hej hopp67!! Åh vad roligt grattis!!!  underbart att höra i dubbelt upp oxå!!! Skulle bli jätte glad om du skulle vilja inboxa mig om vart ni gick o så? Liten fråga kan d va så att du liksom jag är adopterad från Sydkorea? Du behöver inte svara men jag är ialf. O jag förstår att ni tycker att det har vart värt varenda öre!!! Vem skulle inte känna så om man har turen att få lyckas!  Kram o tack gör posetiv feedback!

Tack! Jag tycker också att det är kul med en till i ÄD-svängen med asiatiskt ursprung. Jag kommer inte åt för att inboxa dig men jag kan tänka mig att det möjligen är samma klinik som du hittat. Heter hon Katie tjejen som du fick kontakt med? Hon jobbar för/äger IVF bangkok( hon har en liten, mycket söt dotter som kom till förra året via ÄD, men det är en annan historia). Det var ungefär samma pris som jag fick. Vid andra försöket blev det dock lite billigare för oss tack vare kronan har gått upp jfm Bath tror jag. Vi fick några donorprofiler som vi kan välja och man försöker förstås välja en som är så lik en själv som möljigt. Vi fick också träffa henne(donatorn) vid det senaste försöket och det betydde jättemycket för mig. Det tänkte jag inte på när det hände men så här i efterhand är jag oändligt tacksam över att jag fick möta henne i verkligheten.

Vi var/är mycket nöjda med kliniken. Vi kommer säkert till Thailand på semester någon gång framöver och då kommer vi att söka upp dem med våra tjejer. De är så trevliga och personliga.

Kram och lycka till!

PS: Nej, jag är inte adopterad, jag kom till Sverige som vuxen. 
  • woo

Hej hopp.
    Jag har inboxat dig.

Kram o tack igen för just hopp o posetivitet!!!!!!

• kantarellkisse

www.chaivf.com/

Fast dem kanske du redan hittat? Jag har inte använt dem, kom bara ihåg sjukhusets namn från något forum där en amerikansk familj stationerad i seoul använt dem. Men de verkar i alla fall ha äd

• woo

Tack för tips kantarellkisse tror jag kanske hittat min klinik.

• kantarellkisse
    woo skrev 2011-09-08 12:11:02 följande:
    Tack för tips kantarellkisse tror jag kanske hittat min klinik.
    Vad bra. Önskar dig jättemycket lycka till. Som etnisk svensk var det ju inte sååå svårt för mig att hitta något liknande även om mitt barn kanske inte kommer att likna mig fullt ut (gör embryodonation i Polen) Jag hoppas i alla fall att det ska gå bra för er. Hela resan från att tro att man är fertil, till att misslyckas fatalt med IVF till att acceptera att man inte kan bli genetisk mamma är så tung - eller har i alla fall varit det för mig. Jag lyckades faktiskt bli gravid på första embryodonationen, men tyvärr hade barnet ett kromosomfel och jag förlorade honom i ett sent missfall. På plussidan visar det i alla fall att själva metoden verkar passa mig även om händelsen förstås tagit mycket kraft och många tårar. Men nu är jag snart iväg igen för ett nytt försök och hoppas det går lika bra men att fostret mår bättre den här gången.
  • woo

Om nån har erfarenhet av Inofolic Plus vid äggdonation för att få balans i kroppen o inte bara vid IVF försök el hemma försök är jag jätte intresserad om nån vill dela med sig om det gjort gör någon posetiv/negativ skillnad?
    Sen har jag en annan fråga till er som har erfarenhet med äggdonation.
    Skulle ni välja en donator som påvisat har haft jättefina äggplock med väldigt många ägg el en som inte gjort någon stimulering än men har samma blodgrupp som en annan?????
    Tänker liksom så att chansar man ännu mer o dumdristigt när det finns en donator som bevisligen svarat bra på stimulering o (levererat många ägg) fast det behöver ju inte alls betyda att det blev lyckade graviditeter av behandlingarna... Vi vet ju alla att det är så väldigt mycket som spelar in......

Svar på tråden Finns det fler än jag?