amia01 skrev 2011-08-30 23:27:30 följande:
Upplyst skolgård och bra med kläder på så ser jag detinte som något stort problem.
OK om det är under -20, vilket faktiskt händer några dagar om året här hos oss, så blir det ju tufft. Men de få gångerna ser jag inget problem med att de skulle kunna tränga ihop sig i det lilla kapprum som är öppet.
Tycker det känns mycket värre att hon utesluts ur gruppen, där flera av de andra barnen inte heller har "rätt" till fritids om man läser reglerna, men där olika undantag redan gjorts av olika skäl... Börjar man trixa med reglerna så borde man väl göra det så att det bra för alla?
Och dessutom var det för ett par år sedan en grannes sexåring som tvingades vara ensam ute på samma sätt, med en grupp äldre barn och utan tillsyn. Slutade med flera otäcka övergrepp och polisanmälan. Vill inte att det ska hända vår dotter. Kanske därför jag är lite extra envis

Ingen skola jag har varit på har haft tillräckligt bra belysning på skolgården. Inte någon! Och jag har tillbringat stor del av mitt liv på olika skolor, både som lärare och som förälder.