• knisse

superdåliga caféregler!!

Sheldon skrev 2011-08-29 13:03:24 följande:
    Varför ska man bjussa på det- särskilt om man tydligt visar att man föredrar att folk byter blöja någon annanstans genom att inte erbjuda skötbord? Är folk så snåla att de inte kan lägga 10 spänn på en rulle bajspåsar? Absurt. Och det drabbar ju inte caféet i sig utan alla andra gäster som ska sitta i skitstanken. Hänsynslöst, egoistiskt och ohyfsat. Visserligen ett litet problem, men att folk generellt tror att världen snurrar kring dem och deras ungar är sjukt.
    *trycker frenetiskt pa gilla den imaginära knappen*
  • knisse
    Faile skrev 2011-08-29 13:11:18 följande:
    Jag blir bara mer och mer förvirrad här.
    Varför i hela friden skulle man vilja att folk byter blöja någon annanstans än på toaletten?
    ja ett skötrum är kanske att föredra?
  • knisse
    Faile skrev 2011-08-29 13:15:02 följande:
    För att? Är det åldersgräns på toaletter numer?
    o nej men där kan man förvänta sig att det man behöver finns tilgängligt.
  • knisse
    Faile skrev 2011-08-29 13:26:09 följande:
    Om barn under en viss ålder inte är tillåtna på caféet är en sak, det kan jag förstå.
    Men att inte alla gäster är välkomna att göra sina behov på toaletten som finns, utan endast en utvald åldergrupp, tror jag knappast.

Att det inte finns ett skötrum betyder för mig bara att det kanske inte fanns plats för ett. Precis som bristen på en handikapptoa, inte innebär att handikappade inte får bajsa på de vanliga toaletterna.
    gjorde barnet sitt behov pa toaletten borde det ju bara vara att spola.
  • knisse
    Faile skrev 2011-08-29 13:37:00 följande:
    Du tycker inte det börjar komma ner på sandlådenivå nu?
    vad du kan kan jag med...
  • knisse
    DragonWoman skrev 2011-08-29 14:15:49 följande:
    Personligen tycker jag att det är mer vidrigt med vuxna människor som bajsar på toaletterna och inte rengör efter sig, det är värre än en bajsblöja i papperskorgen. Det luktar fort och länge och ser inte trevligt ut heller Kräks

Sen att slänga en blöja i hundpåse i en papperskorg utomhus, vet inte hur många gånger jag sett ett gäng skator sitta och kalasa på dessa. De pickar hål i påsen och sprider sen blöjan över ett stort område. Och dessa papperskorgar töms inte dagligen som det görs på ett cafè (förhoppningsvis iaf).
    fast där gäller ju samma sak. att man inte skiter och skippar att fixa efter sig är ju självklart för dom flästa och man slänger inte blöjor där det inte passar att kasta dom. i en öppen paperskorg utomhus slänger man inget som faglar river tag i (varför dom finns  öht är en gata)
  • knisse
    SailorGirl skrev 2011-08-29 16:32:28 följande:
    Då tycker jag de räknar dåligt.
    Sheldon skrev 2011-08-29 13:03:24 följande:
    Varför ska man bjussa på det- särskilt om man tydligt visar att man föredrar att folk byter blöja någon annanstans genom att inte erbjuda skötbord? Är folk så snåla att de inte kan lägga 10 spänn på en rulle bajspåsar? Absurt. Och det drabbar ju inte caféet i sig utan alla andra gäster som ska sitta i skitstanken. Hänsynslöst, egoistiskt och ohyfsat. Visserligen ett litet problem, men att folk generellt tror att världen snurrar kring dem och deras ungar är sjukt.
    Jag inbillar mig inte för en sekund att värden snurrar runt mig och mitt barn, däremot att alla ska vara välkomna på lika villkor på offentlig plats. Oönskad doft på toaletten löser man bäst genom att sköta hygienen på densamma och det ligger ju i caféernas intresse för att hålla ett gott rykte och en stabil kundbas. Om det inte skötts kan jag förstå om du inte kan vistas 2 minuter på en toalett för att uträtta dina egna behov. (Då får jag föreslå att du påpekar bristerna i hygienen för personalen så att de kan åtgärda detta). Antingen måste det vara en stackare som blivit sjuk, eller så har du ett luktsinne på en blodhunds nivå.

Personligen har jag upplevt betydligt större problem med vuxna människors toalettvanor och brist på hyfs efter deras egna uträttade behov, än vad jag har upplevt av barns blöjor. Och jag lovar: Jag har ännu  tiden som toalettbesökare utan spädbarn i färskt minne.
    da kan jag skita pa skötbordet och förvänta mig att det tas undan av perssonal för annars har dom räknat daligt?.
  • knisse
    SailorGirl skrev 2011-08-29 16:45:05 följande:
    Jag visar omtanke för andra och uppskattar så klart när andra gör det. Men - som sagt - betalar man för en service som tillhandahålls, så ska den servicen också nå upp till rimliga nivåer. Har man en kundtoalett, så får man ta betalt för den via sina priser, men också hålla efter den. Annars får man sluta tillhandahålla sagda service, på gott och ont.
    sa om det finns ett skötbord är det helt ok att skita ner det och sedan förvänta sig att perssonalen fixar?
  • knisse
    anette90 skrev 2011-08-29 19:46:36 följande:
    vilka regler. det står ju ingenstans. och det är inga självklara regler om du kollar på vad folk röstade www.familjeliv.se/Forum-26-431/m60784316.html
    fast om perssonalen säger att du kan inte slänga din blöja här borde det väll vara ganska klart eller?
  • knisse
    Millicent skrev 2011-08-29 19:55:35 följande:
    Är det förbjudet att slänga blöjor så är det bra att informera om det innan man låter gäster sätta sig. Om man inte vill ha barn därinne så är det också något man bör upplysa om innan något beställs. Visst, fritt fram att snäva in sin kundkrets om man tror att det är hållbart och inte skapar negativ publicitet. Vill man inte ha barn på ett ställe ska man stå rakryggat för det, inte behandla gästerna illa när de väl är där för att på så sätt "skrämma" iväg dem. Det är bara fegt och löjligt.
    fast maste man da lämna ut en instruktions bok om vad som är tillatet och vad inte innan gästen sätter sig i stil med var vänlig skit ej i paperskorgen det ingar inte att hangla med servisperssonal förbjudet att knulla i pa borden osv?
Svar på tråden superdåliga caféregler!!