Inlägg från: KlasStures mamma |Visa alla inlägg
  • KlasStures mamma

Kan man få kejsarsnitt?

Har man får sr av de högregraderna så får man itne alltid föda vaginalt.

Min dotter är 2,5 år snart och hon slets oxå ut med sugklocka. jag fick sr 3. Länge så var jag fast bestämd att aldrig mer föda barn. Nu har jag börjat längta efter bebis igen men det är långt kvar tills jag vågar bli gravid igen.

Det jag vet är att här får man gå och prata om sin rädsla och bearbeta förlossnignen med en barnmorska. Sen efter ett antal samtal så fattas ett beslut om man får ks eller inte. de garanterar alltså inget innan. Barnen mår oftast bäst av att födas vaginalt trots allt.

Ring din mvc och prata med dem. Se hur det brukar gå till i ditt län. Låt tiden läka alla sår, både fysiskt och psykiskt. det tar LÅÅÅÅÅNG tid. I början kunde jag itne se förlossningsprogrammen på TV, men har jag börjat kunna det och det har hjälpt en hel del till slut.

Men ta det lugnt och bearbeta, jag läser ibland journalerna. Känns skönt för att bearbeta.

• KlasStures mamma

hihihi ja stackars dem...

Det fungerar lite olika i olika län så kolla upp det. Men du kommer med största sannolikhet inte känna likadant för evigt. Du har ju alldeles nyligen gått igenom detta. Kroppen har inte hunnit läka än så du blir påmind hela tiden oxå. Jag vet hur det känns men det kommer att bli bättre.

Jag kände mig snuvad på första tiden ett bra tag. Hade så himla ont i början att jag inte orkade med dottern. Orkade inte med amningen för det gjorde så ont i underlivet i alla ställningar. Kändes så hemskt orättvist.

• KlasStures mamma

Nej stackare!. Men det kommer bli bättre och du kommer ju hinna njuta av din lille goding. Det är jobbigt. Först insåg jag inte riktigt vad jag hade gått igenom. Min förlossning var hemsk, ingen jag har träffat IRL har varit med om sådan förlossning, inte ens i närheten. När jag insåg att jag fick lov och tycka att det varit hemskt, hemskare än andras då klunde jag oxå börja hela mig själv psykiskt. Alla som har fött barn vet att det gör ont. men de som har haft en "normal" förlossning vet itne hur det är när rummet helt plötsligt blir fullt av läkare och sköterskor och se hur läkaren sliter som ett djur för att få ut barnet. Och hur man sedan blir iväg rullad för att opereras hel igen. De sa inte ens hur många stygn jag fick.... Alltså rent för många!

Svar på tråden Kan man få kejsarsnitt?