KlasStures mamma skrev 2011-08-25 13:01:37 följande:
Nej stackare!. Men det kommer bli bättre och du kommer ju hinna njuta av din lille goding. Det är jobbigt. Först insåg jag inte riktigt vad jag hade gått igenom. Min förlossning var hemsk, ingen jag har träffat IRL har varit med om sådan förlossning, inte ens i närheten. När jag insåg att jag fick lov och tycka att det varit hemskt, hemskare än andras då klunde jag oxå börja hela mig själv psykiskt. Alla som har fött barn vet att det gör ont. men de som har haft en "normal" förlossning vet itne hur det är när rummet helt plötsligt blir fullt av läkare och sköterskor och se hur läkaren sliter som ett djur för att få ut barnet. Och hur man sedan blir iväg rullad för att opereras hel igen. De sa inte ens hur många stygn jag fick.... Alltså rent för många!
Urk. Till mig sa dom inte heller hur många stygn. Men i journalen står det att "sprickan" som var invändigt var 4 cm och ett blodkärl sprack, därför ja förlorade så mycket blod. Sen sydde de massor utvändigt med. Hu..
Skönt att höra fler som varit med om samma sak och att det blir bättre med tiden..
Alla läkare och överläkare, barnläkare som var på rummet gjorde det kanske ännu mer dramatiskt. Och kuvösen som stod redo sa dom. Men ut kom en skrikande bebis som inte alls behövde hjälp med andningen som de trodde :) SKÖNT!
charliem skrev 2011-08-25 13:03:37 följande:
Jag känner med dig och förstår precis vad du går igenom. Jag var med om ungefär samma sak. Eftreåt trodde jag inte ens att jag skulle vilja he fler barn. Man är ju inte säker på att allt går bra med ett snitt heller tänkte jag, även om det då kändes som den enda alternativa lösningen OM jag skulle få för mig att skaffa barn igen. Jag hade ont länge och var deprimerad. Min son togs med sugklocka och att få upp honom på magen helt slapp och livlös och sen se honom försvinna har varit svårt att bearbeta. De livade upp honom och han fick åka till neonatalen för övervakning. Han mår fint nu (snart 10 mån) och återhämtade sig snabbt. Men på något sätt känner jag mig snuvad på tiden efter förlossningen när både han och hans pappa försvann och jag låg ensam kvar. Kanske är det en del i att jag nu faktiskt börjar känna att kanske kan jag fixa en förlossning igen. Och nu när jag har min fantastiska son här så kan jag inte säga annat än att jag skulle ha genomlidit det igen för att få ha honom här hos mig. Tveklöst. För så här i efterhand så känns det "konstigt" nog värt det! Jag hoppas innerligt att tiden läker alla dina sår, för det är ingen enkel sak att vara med om det du just har gått igenom. Försök ge tiden tid och kanske kan mina ord ge dig lite hopp.
Nae fy vad jobbigt. Kan inte förstå hur det kändes för dig när de tog din son och sprang iväg med. Måste varit så sjukt jobbigt. Till mig sa dom att de skulle göra det, barnläkare stod redo att ta honom. För hans hjärtlud va dåliga och (kommer inte ihåg vad det heter, men de tog tester på hans huvud under hela förlossningen) var också dåliga.. Men ut kom en skrikande bebis som inte alls behövde läkarvård :)